Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Måste hålla in power för att kunna ladda spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Måste hålla in power för att kunna ladda spel

Hej,

sitter och försöker felsöka min systers xbox. Efter att hon försökte spela spelet Tiger Woods så har den slutat fungera som den skall, vet ej om det är pga spelet eller något annat.

Innan så lös xboxen orange när man hade aktiverat modchippet genom att hålla in powerknappen och allt funkade bra.

Numera så slutar den lysa orange så fort man släpper powerknappen men dashboard laddar fortfarande fast man kan sedan inte starta några program/spel det står bara loading och inget händer.

Om man håller inne powerknappen under hela uppstarten och även därefter så är det inga problem att starta program/spel men så snart man släpper den blir lysdioden grön igen fast har man då startat ett spel så går det fortsätta spela. Ganska störande det hela.

Försöker man starta orginalbios genom att bara trycka snabbt så lyckas boxen inte starta alls utan slår av sig själv efter ett tag.

Kör M8+ för v1.6 xbox som bios och superdisk 3.7 som dashbord med ett alladin advance modchip

Hittade denna gamla tråd och blev överlycklig ... tills jag tittade på den och inte fann att det tydligen inte var någon som hade koll på vad det kan vara ...

Fortfarande ingen som vet eller kan gissa sig fram till nått angående detta ?

Comment

Det problem jag hade är numera löst sedan något år sedan. Minns inte exakt vad det var jag gjorde men jag tror jag jordade någon tråd så att den hela tiden startade med chippet påslaget. Alltså den som går bort till resetknappen så att man kan välja att starta med modchippet på. troligen är det väl något som brunnit upp någonstans eftersom modchippet bara var enablat när det fick jordad signal från resetknappen. Men efter jordningen så har det fungerat bra kan ju vara samma fel för dig.

Comment

hmmm lite ny på detta men ... var det sladden som skulle till D0 som man kunde sätta på jorden ???

Tack

Comment

har flyttat D0 till undersidan till den mer lättlödda punkten. fortfarande samma fel. jag hörde av förra ägaren att chippet inte går att flasha om. är det möjligt ? jag har googlat och kommit fram till att utseendemässigt så är det identiskt med ett advance xt (plus).

tacksam för tips / johny

Comment

den som går till resetknappen skriver du, är det d0 eller ?

Comment

D0 är den som går till moderkortet. Har du möjlihet att ta ett kort på ditt chip?

Alltså, vissa chip är ju konstruerade så att om man håller inne power-knappen så startar boxen i "chippat läge". Om man startar med ett snabbt tryck eller med eject-knappen så startar den som om den vore omoddad. Det ska vara så.
              Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Jag skall ta ett kort på det.

Problemet är ju att släpper jag strömknappen innan jag har startat ett program eller ett spel så slutar den ladda, den fryser, stannar, pausar vill inget mer.

MvH / Johny S

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X