Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aladdin som inte funkar??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Aladdin som inte funkar??

Jag har ett aladdin advance kort och en xbox v1.6. Skulle löda dit chippet men det verkar inte vilja fungera. Om jag har alla lödningar i chippet så händer ingenting alls. Bootar som vanligt, alltså MSDashboard. Men om jag sätter D0 på jord så startar den 2 ggr och sen börjar den blinka rött/grönt. Någon som vet vad som kan va felet???

många många fel kan det bero på...
    t.ex
    har chippet ett 1.6 bios? (M8Plus_16)? ?
    har du gjort en 1.6 LPC Rebuild på undersidan??
    för att starta chippet så ska man hålla inne powerknappen ca1-2sek så att eject led lyser orange

Comment

Bioset är jag osäker på. Men jag har använt en LPC rebuild platta på baksidan och har testat med att hålla powerknappen...

Comment

då är det förmodligen bioset på chippet som är 1.0-1.5 som de flesta aladdin kort brukar komma med

Comment

Okej, så det finns inte så mycket annat o göra än att flasha om bioset då?

Comment

du måste ju säkra så att chippet funkar med ditt xbox innan du drar slutsatser att det är något annat fel...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X