Sd3.7?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var sitter skrivskyddet?
Collapse
X
-
Nu har jag till slut fått tag i en dvd-brännare så jag har fixat en superdisc. Men den läser inte skivan. Jag har köpt Verbatim DVD-R skivor, men jag har en toshiba samsung dvd i xboxen så det kan vara det. Samtidigt så hoppar den ju hela tiden direkt in i ms-dash och där ska den ju inte kunna läsa dvdn... Bootar xboxen alltid först från dvdn?
Lödningarna verkar ok (är dock ingen expert) och hd ska vara låst...Alladin advance v1.0-1.6
80Gb Seagate
Xbox v1.6
- Citat
- Flag
Comment
-
DVD booten är default.xbe
Vilket bios har du?
Om du har evoxM8 kolla med EvTool vilken din default DVD boot är (default.xbe) annars kan du klicka i "DVD DRIVE Check""Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok, suttit och fipplat en del och kommit fram till att om jag håller in startknappen ett bra tag så; först försöker den starta 2 sek, stängs av, försöker starta 2 sek, stängs av och sen tredje gången så går den igång. Lampan blinkar grönt men det är ingen bild eller ljud, så jag ser inte om den startat ok. I MSDash är det ljud och bild... Är det här nåt ni råkat ut för, eller är jag först?
Alladin advance v1.0-1.6
80Gb Seagate
Xbox v1.6
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag vet inte vilket bios det är, det blev ju så här när jag flashade in bioset som låg i c:\bios när jag fick tillbaka xboxen från chippning och det enda jag vet om den är filnamnet: evox_256kb.bin...Alladin advance v1.0-1.6
80Gb Seagate
Xbox v1.6
- Citat
- Flag
Comment

Comment