Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var sitter skrivskyddet?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sd3.7?
    Alladin advance v1.0-1.6
    80Gb Seagate
    Xbox v1.6

Comment

Superdisc... Jag provade flasha in ett M8plus_16 då den startade bara var 5:e gång. Men det kanske blev nåt fel med flashningen, ska testa med SD3.7 och hoppas det funkar...
      Alladin advance v1.0-1.6
      80Gb Seagate
      Xbox v1.6

Comment

det låter märkligt, har du låst HD?
        Kolla dina lödningar osv, osv man får börja ngn stans & gå framåt
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Nu har jag till slut fått tag i en dvd-brännare så jag har fixat en superdisc. Men den läser inte skivan. Jag har köpt Verbatim DVD-R skivor, men jag har en toshiba samsung dvd i xboxen så det kan vara det. Samtidigt så hoppar den ju hela tiden direkt in i ms-dash och där ska den ju inte kunna läsa dvdn... Bootar xboxen alltid först från dvdn?

Lödningarna verkar ok (är dock ingen expert) och hd ska vara låst...
          Alladin advance v1.0-1.6
          80Gb Seagate
          Xbox v1.6

Comment

DVD booten är default.xbe
            Vilket bios har du?
            Om du har evoxM8 kolla med EvTool vilken din default DVD boot är (default.xbe) annars kan du klicka i "DVD DRIVE Check"
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ok, suttit och fipplat en del och kommit fram till att om jag håller in startknappen ett bra tag så; först försöker den starta 2 sek, stängs av, försöker starta 2 sek, stängs av och sen tredje gången så går den igång. Lampan blinkar grönt men det är ingen bild eller ljud, så jag ser inte om den startat ok. I MSDash är det ljud och bild... Är det här nåt ni råkat ut för, eller är jag först?
              Alladin advance v1.0-1.6
              80Gb Seagate
              Xbox v1.6

Comment

Jag vet inte vilket bios det är, det blev ju så här när jag flashade in bioset som låg i c:\bios när jag fick tillbaka xboxen från chippning och det enda jag vet om den är filnamnet: evox_256kb.bin...
                Alladin advance v1.0-1.6
                80Gb Seagate
                Xbox v1.6

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X