Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mystiskt problem med IGRn

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mystiskt problem med IGRn

Har ett aladdin chip i min xbox och flashat det med M8 plus 16 +137 FC.

När jag gör in game reset så bootar den om med modchippet avstängt så jag kommer till msdashboard istället.

Har testat hårddisken i en annan xbox med ett annat chip och bios och där fungerar det bra.

Laddade ner x2 4983.67 och provade flasha med evox inbyggda flasher, då får jag unknown flash type.

Någon som har en aning varför och vad man kan göra?

Mvh,
    Patrik

flasha den med x2 5035
    välj sedan mellan old och 1.6 du skall ha en 1.6
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

IGR Problem

Hadde samma problem med Aladdin XT i en V1.6. Provade olika inställningar med IGR och även andra biosar (dock rätt bios för en V1.6) men inget fungerade.
      Det sista som jag testade var att 'Patcha' i om ett V1.6 bios i EVTOOL med en annan inställning för IGR, Istället för 'More Compatibelt' så provade jag att ha inställningen 'Quick'. Flashade om och sen fungerade IGR som vanligt utan att 'boota' orginal dashen. Detta löste iallafall mitt problem.

/ mvh M

Comment

Tack så mycket.
        Det fungerade kanon att använda EVTOOL och flasha om.
        Nu kan jag äntligen köra IGR igen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X