Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med ISO-filer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med ISO-filer

När jag laddar ner rar-filer för att bränna dem som Image så står det i slutet av upppackningen att "arkivet är av okänd typ" eller att "filen är skadad"...detta är likadant för alla spel jag tankar ner....vad e problemet? och hur löser man det? blir galen?

Du måste använda senaste winrar för att packa upp rarfiler.

Om du kör med FAT32 som filsystem på din hårddisk kan du inte packa upp hur stora isofiler som helst, tror gränsen är 2GB

Packa upp på en hårddisk/partition med NTFS istället isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Du måste använda senaste winrar för att packa upp rarfiler.

Om du kör med FAT32 som filsystem på din hårddisk kan du inte packa upp hur stora isofiler som helst, tror gränsen är 2GB

Packa upp på en hårddisk/partition med NTFS istället isåfall.
      du får ursäkta mig men...jag har laddat ner nåt NTFS-prog, hur det nu fungerar e ju ett mysterium(?)...så jobbigt när man själv inte kan nånting om sånt här samt att ingen av ens bekanta kan heller :S

Comment

Vad har du för operativsystem i din dator? Windows 95, Windows 2000, Windows XP???

Om du kör diskadministration, vad ser du för filsystem på din hårddisk?
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
          Vad har du för operativsystem i din dator? Windows 95, Windows 2000, Windows XP???

Om du kör diskadministration, vad ser du för filsystem på din hårddisk?
          Jag kör XP
          Innan va det nog FAT32 om jag inte minns fel, men jag gjorde nåt med det där programmet "Stellar Phoenix FAT & NTFS" så nu när jag högerklickar på hårddisken och väljer egenskaper så står det filsystem NTFS...kanske fungerar nu då??

Comment

Original inlägg av Flavoroftheweek
            Jag kör XP
            Innan va det nog FAT32 om jag inte minns fel, men jag gjorde nåt med det där programmet "Stellar Phoenix FAT & NTFS" så nu när jag högerklickar på hårddisken och väljer egenskaper så står det filsystem NTFS...kanske fungerar nu då??

eller inte

Comment

Det borde fungera nu.

Comment

Original inlägg av Hansi
                Det borde fungera nu.
                ja men jag kanske inte gjorde rätt i programmet? valde bara "select hard disc drive to scan"...sen rablade den igenom alla filer jag har....e det klart sen?

Comment

Står det NTFS i egenskaper så borde det ju vara OK nu. Är väl inte så svårt att bara prova winrar igen?

Comment

Original inlägg av Hansi
                    Står det NTFS i egenskaper så borde det ju vara OK nu. Är väl inte så svårt att bara prova winrar igen?

WOHOO! nu fungerade det, på nåt sätt måste det varit min mapp som det e fel på där jag ville lägga isofilen, jag la det nog på ett ställe som inte hade ntfs, men nu la jag den direkt under C:, då fungerade det.
                    tack för hjälpen
                    you´ve made my day

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X