Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xenochip Pro (Aladdin 4064) bootar inte med chippet på.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xenochip Pro (Aladdin 4064) bootar inte med chippet på.

Hej. Jag har lött in ett Xenochip Pro (Aladdin 4064) i en Xbox 1.6.

Problem har dock uppstått. Om jag startar boxen med en snabb knapptryckning startar boxen omoddad som vanligt. Inga problem. Alla spel funkar osv. När jag ska starta med chippet funkar det dock inte lika bra. Jag håller in knappen någon sekund och boxen börjar starta med orange sken från dioden. Men sen lägger den bara av efter en sekund (inget hinner komma upp på TV:n) och startar om och bootar omoddat.

Alltså: Chippet vill inte starta. Jag har läst någonstans att man kan brygga X-punkten på chippet med d0 ifall chippet inte startar. Kan detta vara problemet? Finns det några fel jag kan utesluta vad gäller lödningen?

Jag har lött om rubbet nu och dessutom plockat bort LPC-plattan och kört kablar istället. Resultatet kan ses (något suddigt) på http://hem.*************/jaclag/box/

Någon som ser en potentiell fellödning? Jag har dragit i alla kablar och de sitter.

Samma problem fortfarande dock. Kan det vara chippet som är paj?
    Last edited by jacoblager; 2006-03-04, 18:14.

Comment

det brukar bli så när banken är tom... Du bör flasha in ett bios....
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ja, men jag kan ju inte flasha om den inte bootar dvd-r vilket den ju inte gör då inte chippet går igång. Måste jag ha en programmerare då eller finns det andra sätt?

Nåväl, börjar med att försöka få återförsäljaren att byta chippet. Blir det samma fel då lämnar jag nog in den så att ett proffs får se över LPC:n. Gör PSXCARE sådana jobb?

Comment

Försök att få tag på ett chip med flashbios installerat, istället för ett tomt chip, som man måste ha proggare för att flasha...
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Köpte detta på easygamer och trodde de levererade med Cromwell-bios.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X