Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Can anyone help me identify this chip!?!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

A little off-topic:

Hänger inte med riktigt nu, vad är skillnaden på ett cheap-mod och ett riktigt chip?
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Ingen egentligen... En cheapmod består ju av en minneskrets med ett hack-bios inflashat, som lödes till LPC-porten. Känns det igen på nån annan mod? På ett modchip så finns det en minneskrets som det är ett hack-bios inflashat på, som sedan går via banorna till pinheadern, som lödes i LPC-porten. Skillnaderna:
      Storlek på minneskrets
      lite extra diodrar, lysdiodrar, kontrollerchip
      ett kretskort

Båda moddarna bygger på samma princip....
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hmm ok, då vet man det, men det är lite snyggare med ett "riktigt" chip
        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

fucktist....
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Detta chippet var ju riktigt fult. Blixten du sa ju waste of money. Köper han ett DuoX 2 så kostar det ju 19$ ungefär så de e ju lungt för honom att fixa det eftersom han kan löda och att det är billigt.

Comment

Men han har ju redan ett fungerande chip.... Att köpa ett nytt chip bidrar ju inte till nåt, förutom att skövla extra regnskog... Iaf inte om han köper ett Duox2 eftersom det har ju samma funktion som detta chip (förutom att den kan hålla 2 biosar). Däremot om han köper ett chip med ett inbyggt OS, så kan det ju vara värt det, enligt MIN åsikt....

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X