Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är nästa steg efter fastlödning ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Gör den större med ett enkelt dos kommando:
    copy /b biosfilnamn+biosfilnamn bios.bin
    e.g
    copy /b m8_16.bin+m8_16.bin bios.bin

Hur då? Jag fattar inte hur jag skall göra det här?

Jag blir galen!

Comment

vad använder du för operativsystem

Comment

lägg in bios filen på C:
        välj kör i startmenyn och skriv: cmd
        skriv: cd\ i rutan
        skriv: copy /b m8_16.bin+m8_16.bin bios.bin

byt ut m8_16.bin till namnet på ditt bios. kolla på c: där din nya bios.bin fil ska ligga!
        ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

Comment

Funderar över en sak med Duo x2. Kan man 'HOT-Swictha' (byta från bank 1 till bank 2 när X-boxen är igång) och sedan flasha i Evox-meny?

MisterX

Comment

Original inlägg av MisterX
            Funderar över en sak med Duo x2. Kan man 'HOT-Swictha' (byta från bank 1 till bank 2 när X-boxen är igång) och sedan flasha i Evox-meny?

MisterX
            Ja, hur skulle man annars kunna flasha en korrupt bios bank
            Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

MisterX
              http://forum.psxcare.com/support/sho...2756#post92756

Comment

En fråga till: Kan man flasha in m8plus16 på båda bankerna eller måste man ha ett specifikt bios för en specifik bank ?

Comment

En fråga till: Kan man flasha in m8plus16 på båda bankerna eller måste man ha ett specifikt bios för en specifik bank ?
                  Du kan ha M8 på båda bankerna, vilket är att fördra då du lätt kan boota upp boxen på den andra banken vid en eventuell felflashning, jag brukar dessutom dra en extern switch till utsidan av boxen så det är enkelt att switcha mellan biosbankarna.
                  Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

har du nån beskrivning på hur man kan löda dit en switch? för vad jag vet så ska man inte switchar bankerna när strömkabel är i (även om xbox är avstängd)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X