Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem att lägga in bios

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem att lägga in bios

Har problem att få xboxen fatta att jag har stoppat in en skiva med ******* Pro Generic Flash Disc v1.2 på för den måste man väll ha för att kunna flasha bios.
    får upp meny och släden kommer ut och jag stoppar i skivan (fujifilm CD-R bränd i 4 ggr) trycker på (a) släden åker in men inget händer.

Prova sätta chippets switch i sitt andra läge, då får du den andra varianten av flashbios som ligger på chippet (ena är cromwell, andra är x-ecuters flashbios).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag provade det men då blev inte boxen så glad och gjorde massa fina färger på lysdioderna
      Last edited by Hermolenko; 2004-12-30, 01:35.

Comment

Original inlägg av Hermolenko
        Jag provade det men då blev inte boxen så glad och gjorde massa fina färger på lysdioderna
        Låter bekant...

Comment

Du har ingen CD-RW skiva du kan testa med då? Boxen ska ju vara rätt tjurig med CD-R.

Comment

samsung rev F ser det ut som att dvdspelaren är och då verkar det som att bara dvd-r skivor går att använda och då är ju frågan om hur gör man en dvd i udf då man får ******* Pro Generic Flash Disc v1.2 i cd iso format !

Comment

Bränn ison men alcohol120%
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

funkade att bränna med 120% och dvd-r skiva man tackar för hjälpen

Comment

Original inlägg av Hermolenko
                  funkade att bränna med 120% och dvd-r skiva man tackar för hjälpen
                  Vilka filer använde du? Har samma problem och är lite osäker på vilka filer jag ska ha.

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19899

brother B's svar #7
                    "Brother_B
                    Registered User Registrerade: 2004-12-28
                    Respekt: 0

Bruksanvisning

--------------------------------------------------------------------------------

Hämta hem programmet bios_pro_generic_flash_disc_1_2.zip och LÄS info filen som ligger med, det är jätte viktigt.

Finns här: hem,bredband,net/brother_b/bios_pro_generic_flash_disc_1_2.zip

Hämta hem biosfilen här: hem,bredband,net/brother_b/m8_Bios_(256k).rar

m8.bin = alla maskiner upp till V1.5
                    m8_16.bin = V1.6 !!! OBS VIKTIGT !!!

Gör den större med ett enkelt dos kommando:
                    copy /b biosfilnamn+biosfilnamn bios.bin
                    e.g
                    copy /b m8_16.bin+m8_16.bin bios.bin

Hoppas att detta löser de problem som jag tyckte uppstod.

Eftersom man tydligen inte får ha direktlänkar på denna sida så får ni lov att byta ut kommatecknen med punkter.

Till admin :

Det är verkligen svårt att hjälpa till när man tydligen inte får skriva vilka ord man vill och inte ha direktlänkar..

Jag var tvungen och byta namn på filen och ha komma tecken istället för orginal..
                    "

man tackar Brother B för det och ursäkta att jag kopierade ditt inlägg

Comment

Jag har skapat en 512kb version av m8_15.bin till bios.bin. Men hur ska man bränna den? Försöker man bränna den som image i Alcohol så får man fel och man ska väl ha med en "dummy"-fil med?

Comment

Original inlägg av Qimen
                        Jag har skapat en 512kb version av m8_15.bin till bios.bin. Men hur ska man bränna den? Försöker man bränna den som image i Alcohol så får man fel och man ska väl ha med en "dummy"-fil med?
                        ok ta ett media och gör en data cd (eller dvd) och lägg in filerna som om dom skulle vara vanliga data filer inga konstigheter det går bra med nero eller något annat program (den ska heta bios.bin men det är en fil inte en image)

Comment

Precis så jag gjort, men när jag sätter i skivan och trycker på a så händer inget. Det andra flashdelen fungerar inte, får ingen bild på tvn och dioden framme på xboxen blir orange. Kan det vara problem med skivan? Har provat med både cd-r, dvd, cd-rw och en cd-r av annat märke.

Comment

vilka skivor kör du med du "måste" ha dvd-r skivor om du har en samsung rev-f (den tar tydlingen inget annat ,just nu tar den mina barns dvd filmer (dvd+r) ooooovaad glad jag blir) det verkar som du har problem med skivorna så ta en dvd och bränn den på det långsammaste som går.

jag börjar att bli lite full pga nyår * gott nytt år * är nog kvar en stund till om min frun tillåter (/hehehe)
                            Last edited by Hermolenko; 2005-01-01, 02:06.

Comment

Det ser ut som att jag har en Samsung-spelare. Det står iaf Toshiba samsung på den. Kan man inte göra det hela vita nätverket? Jag kan ju välja en datorikon och då börjar den söka efter en DHCP-server. Annars får jag väl åka och köpa in Dvd-r-skivor imorron.

Skivor jag testat med:
                              Fortis Dvd+r
                              Platinum Cd-r
                              Discovery gold Cd-r
                              Philips Cd-rw

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X