Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

byta krets när xboxen är igång

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• byta krets när xboxen är igång

hej jag mitt nöt brännde in fel bios (256) på 512. kan man byta krets när xboxet är i gång? (typ ta en ny krets att bota med sen byta när man är inne i menyerna till det fel flashade å flasha om de), ja vet en kompis som gjorde så med sitt grafikkort i datorn...

Ja, det går.

Löd loss d0 från chippet och löd fast det på en jordpunkt i xboxen.
    Löd loss BT från chippet.
    Håll BT kabeln mot chippets BT punkt vid uppstart tills chippet börjar blinka.

När du hotswappar måste du hålla BT kabeln mot det nya chippets BT punkt samtidigt som du sätter chippet på pinheadern. Om chippet inte börjar blinka när du sätter dit det så får du prova igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Varför byta krets, det måste ju gå att Flasha om Bank 1. Eller har du lyckats flasha fel på både Bank 0 och Bank 1 ???
      //Raa2000//
      ----------------------------------------------------
      XBox V1.4?DuoX 2 Cromwell/EvoxM8+FC?200G HDD?24mbit
      ----------------------------------------------------

"Att lära sig saker handlar om att plötsligt förstå något man alltid förstått, men på ett nytt sätt."
      - Doris Lessing

Comment

Om det inte är cromwell varianten av chippet så ligger det ett m8 bios på bank 1 och ett executer bios på bank 0. m8 bioset funkar bara till 1.6 och executer funkar bara till 1.0-1.5. Så om man flashar fel så går det inte att starta upp boxen och rätta till det. Därför måste man hotswappa.

Comment

Flasha INTE BANK 0 där ligger cromwell som en säkerhet.
          Flasha BANK 1 med RÄTT (512k) BIOS
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
            Flasha INTE BANK 0 där ligger cromwell som en säkerhet.
            Flasha BANK 1 med RÄTT (512k) BIOS
            Det beror på vart du köper chippen. Vissa är flashade med executer och med ett m8 bios.

Comment

kan man flasha om chip med korrupta bios på detta sätt? (tänkte mer på aladdin chip som har SST minneskrets) chipBT>GND samt D0>GND blir instant chip start...
              btw om man har quicksoldrat ett aladdin chip kan man itne bara rycka ut sst kretsen när xbox är i gång och slänga in the korrupta?
              Last edited by Yuz; 2005-03-17, 21:35.

Comment

2nd post loo
                Ang. DuoX2 om man lägger chippet i en 1.6 o sedan vill flasha-om Bank0 kan man inte bara flytta på switchen medans xbox är igång?

Comment

Original inlägg av Yuz
                  2nd post loo
                  Ang. DuoX2 om man lägger chippet i en 1.6 o sedan vill flasha-om Bank0 kan man inte bara flytta på switchen medans xbox är igång?
                  Det går utmärkt

Comment

Original inlägg av weeh
                    Det går utmärkt
                    medans chippet sitter o blinkar?

Comment

Det gorde jag när jag hadde flachat fell

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X