Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

duo-x 2 chip installerat, men vad nu då?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• duo-x 2 chip installerat, men vad nu då?

Hej alla tok avancerade xbox användare.

Jag var ner till psxcare i mellandagarna och snackade med en hyvens kille om allt de hör med chip och så där. Jag köpte ett Duo-x2 för en billig slant och fick anvisningar till www.duomod*********.

Där hittade jag anvisningar hur man löder in prylen, och givetvis så gjorde jag det efter kostens alla regler. Att tillägga så har jag lött mycke i mina dagar så jag är dock inte nybörjare på det.

Jag har nu installerat dou-x2 chipet. Startar upp på eject, det fungerar fint. Men när jag startar på on/off knappen startar den om 2 gånger innan det snurrar igång. Chippet blinkar som det TYDLIGEN ska och dioderna på fronten blinkar röd/grön . Men va fan, det händer inget mer. Jag kan öppna och stänga cd lucka, men ingen frän upplevelse på rutan liksom.

Vad är mitt nästa steg. Om jag har Crowwell flash bios inne, vad skall hända i fall jag gjort rätt alternativt fel i detta läge.

Tacksa om ni kunde förklara lite mer precist.

Tack på förhand
    Rickard "dumm norrlänging" Ö
    Last edited by Zaik74; 2005-01-04, 16:20.

Prova byta till original videokabel om du har t.ex. rgb-kabel.

Prova ändra på chippets strömbrytare, den växlar mellan cromwell och flashbios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hmm, jag har allt i orginal. Chippet blinkar röd/grön i båda lägena. Har mättat upp lödningarna men får utslag på alla.

Testade nu med en dvd+r image brännd generetic flash bios 1,2 iso. Men inget hände förutom när jag startar spelet med eject så säjer xbox att skivan inte är godkännd

Comment

Alltså. Jag tar det från början.

Chipet är inlött. testar att starta det på eject. Då får jag orginal Xbox dashboard.

Startar jag på on/off så startar xbox om 2 gånger snabbt sedan blinkar chippet och dioderna. Men dioderna blinkar växlande grön/rött

Comment

Jag fick samma fel när jag hade missat en lödning. Ohm-mät dina lödningar!

Comment

Har du lyckats lösa problemet? vi sitter nämligen här med exakt samma problem.. Säg gärna till om du hittar felet, vi har lött om en hel del .. men verkar inte gå frammåt än så länge, nu ska vi prova löda om D0 igen.

Comment

Som sagt, det är bättre att mäta upp än att sitta och chansa och löda om igen och igen och igen. För pinheadern så kan ni följa tråden på moderkortet och mäta mellan den och ovansidan på pinheadern. D0 jämför ni med att sätta ena på chipet samt andra på en alternativ D0, då vet ni att den är ok och samma med BT, det finns även alternativa BT punkter.

Comment

Slå över brytaren på chippet till det andra läget....
                Det hjälpte mig när jag hade detta problemet...
                MvH: Tony
                ------------------------
                XBOX 1.6 Crystal,
                Maxtor 250GB
                Samsung DVD-rom
                SmartXX using M8_16 bios
                XBMC as dashboard.
                LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Comment

Hannez: Jag hittade mitt fel. Det hjälpte inte att ohm mäta när man sätter en av kablarna på fel plats.

Du kan skriva till mig på rickard.osterlind@telia.com så skickar jag vart jag hade mitt problem så får du se om du gjort lika.

Comment

Skriv det i forumet så alla får nytta av det, kan ju vara någon som bara sitter och läser och inte skriver pga att någon annan redan frågat samma sak...
                    MvH: Tony
                    ------------------------
                    XBOX 1.6 Crystal,
                    Maxtor 250GB
                    Samsung DVD-rom
                    SmartXX using M8_16 bios
                    XBMC as dashboard.
                    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Comment

Original inlägg av Zaik74
                      Hannez: Jag hittade mitt fel. Det hjälpte inte att ohm mäta när man sätter en av kablarna på fel plats.

Du kan skriva till mig på rickard.osterlind@telia.com så skickar jag vart jag hade mitt problem så får du se om du gjort lika.
                      haha, ja att alla grejjer sitter på rätt plats är ju en förutsättning

Mitt problem vad löst några timmar efter det uppstod!

/ Hannes

Comment

Chip som inte startar.

Jag fick en bild från det ställe där jag har köpt mitt DouX2.
                        Där dom sade att switchen är väldigt känslig.
                        Mät switchen med en multimeter & se så att den sluter eller öppnar när du byter biosbank.
                        Om den inte sluter så bygla switchen till den bank som skall användas.
                        Det hjälpte mig att få ordning på mitt chip.
                        Jag har en bild på bygling för version 1.1-1.5. men kan inte ladda upp den.

Comment

Ngn vänlig själ som kan maila kopplinsgschemat till detta DuoX 2 Chip. Det vore hyvens.
                          Har hämtat ett chip på psxcare, men glömde, fick inget kretsschema med mig.
                          Ngt speciellt man skall tänka på om man har en xbox med detta datum: 2002-11-01

dipalma10 at ******* dot com

/M

Comment

Original inlägg av dipalma10
                            Ngn vänlig själ som kan maila kopplinsgschemat till detta DuoX 2 Chip. Det vore hyvens.
                            Har hämtat ett chip på psxcare, men glömde, fick inget kretsschema med mig.
                            Ngt speciellt man skall tänka på om man har en xbox med detta datum: 2002-11-01

dipalma10 at ******* dot com

/M
                            http://www.duomod*********/english/main.htm

Comment

Hur jag än gör visas MS dash när jag bootar med antingen Eject eller powerknappen. Har lött enligt http://www.duomod*********/english/in...duox2_v1.1.jpg men får ej det att fungera.

Känns som om chippet inte är inkopplat överhuvudtaget.

Vad kan jag glömt!?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X