Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem - Vägrar läsa dvdn

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ne har provat att låna saker från en annna xbox som funkar.. bytte dvd hd osv.. utan resultat. allt är bytt förutom moderkortet å nätaget.

men den klarar ju att läsa superdisc å liknande skivor. men inte orginal spel å brända spel.. den startar spelet men precis när den ska börja ladda in grafiken osv så hoppar den till dash igen..

prövade då att löda lös chippet å renasa från allt tenn osv.. stoppade ihop boxen. å startade upp den.. stoppade i en orginal skiva den gör samma.. börjar starta spelet å sen när den ska ladda in grafiken då hoppar den ut till dash igen..

Comment

kan det inte vara att skivan är för ripig eller något sånt????

Comment

nej. har ju en fungerande xbox som jag plockar delar av å testar med. har bytt allt utom moderkortet utan resultat. så det är något på moderkortet som inte funkar som det ska..

Comment

men tästa med det andra moderkortet då,,,,, om inte det funkar så säger jag släng bort köp nytt

Comment

Men det är ju något på moderkortet som är paj.. är ju det jag försöker få hjälp med skriver ju det i första inlägget jag skrev.

men ingen verkar veta vad felet är.. Hansi tog död på mitt ända hopp när han säger att det inte kan vara cmos som är paj eller behövs läggas om på nytt..

så nu är jag tillbx på ruta 1 igen.

Comment

Kolla så att tid & datum är rätt ställda...
              kolla så att xboxen har rätt region (PAL/NTSC)

Kolla så att det finns ledigt utrymme på E:
              radera E:\CACHE
              Radera innehållet i X:
              Radera innehållet i Y:
              Radera innehållet i Z:
              (iof har du ju bytt HDD så det borde ju inte vara något med utrymmet)

om det bara var i chipat läge det inte gick kan man även testa att stänga av IGR
              Last edited by dragonslayer; 2007-06-15, 09:52.

Comment

tid och region är rätt.. (pal)
                och hd problem är det inte för den funkar ju i andra boxen ju..

skrotar den snart.. verkar vara hoplöst fall.

funkar ju inte orginal eller med chipp samma problem ju

Comment

hehe du får väl köra utan chip i boxen å köpa en anna å chipa den

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X