Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashad och sedan händer inget!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flashad och sedan händer inget!

Hejsan!
    Har flashat mitt duox2 chipp med M8_16_LBA48_IGR_Q-06´.... Xboxen jag har chippat är en V.1.6 (crystal) ...
    Felet är så att när jag startar xboxen med chippet aktivt efter flashningen så händer det inget, lampan lyser grönt och jag ser inget på tv'n ! Ngn som vet vad det är för fel?

//Stefan

Original inlägg av CapTN
    Hejsan!
    Har flashat mitt duox2 chipp med M8_16_LBA48_IGR_Q-06´.... Xboxen jag har chippat är en V.1.6 (crystal) ...
    Felet är så att när jag startar xboxen med chippet aktivt efter flashningen så händer det inget, lampan lyser grönt och jag ser inget på tv'n ! Ngn som vet vad det är för fel?

//Stefan
    Har nu testat med ett nytt chipp och då hände samma sak! har kollat på xbox-scene vilken version det ska vara och ja får det till en 1.6 men kan det vara en v.1.6b som måste ha nåt för att videokortet ska grejja sig?

Comment

Du kanske har för dålig timing på dina minneskretsar (xbox v1.6b). Använd M8PLUS_blablabla_igr_hit_och_dit_osv.bin :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Lyckades grejja de! Jag "hotflashade" med hjälp ut av en annan xbox! körde bioset direkt ifrån hdd'n i evoxdash... =) så nu funkar de men tack ändå!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X