Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp önskas

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

vet inte riktigt var felet ligger men mistänker att det går förmycket ström till handkontrollen så det är därför den pajjar efter ett tag

Comment

Mät strömmen i den röda kabeln till VARJE handkontrolls port. Den ska ligga på 5v på varje.
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ström = hur mycket elektricitet som passerar = mäts i Ampere (A)
        Spänning = skillnaden mellan +/- = mäts i Volt (V)
        Resistans = hur lätt/trögt ett material eller en komponent leder ström = mäts i Ohm ("hästsko")

Ohms lag beskriver sambandet mellan dessa.

Ström = Spänning / Resistans
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok då, mät SPÄNNINGEN[U] i varje handkontrolls port. Det råkade bli lite för mycket whiskey..
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

kommer det för mycket Volt så är det bara att begränsa med ett motstånd. (Se till att det är rätt värde på motståndet)

Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Comment

hur mycket spänning till handkontrolen

har 5 volt som det skall men hur månag milli ampär då

Comment

det spelar ingen roll, har jag för mig. Gå och sov.

Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Comment

har ett liknande problem. Installerade ett spiderchip och när jag kommer till sidan där man kan flasha bios, alltså första sidan, så är kontrollen död. Funkar finfint om jag switchar om och kör orginalbios...fattar fan inte vad som har hänt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X