Har lött in chipet efter anvisningar och det ser bra ut. Startat boxen men inget händer, allt är orginal! Är dO punkten eller kan det vara nått annat som jävlas? Kan det vara nått med felaktigt BIOS eller? Har inte flashat det, men som ja förstår det så är det ett bios redan på chippet.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Duo X2 startar inte alls.
Collapse
X
-
Om du köpt chippet av oss så skall "cromwell" eller "flashbios" startas, alternativt boxen inte starta alls (nyare boxar gillar inte flashbiosen, man får prova 2:a banken då)
Sen skall man väl trycka lite extra länge på powerknappen när man har duox2 för att väcka det...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Kretskortsbiten är nog en lpc rebuild för xbox version 1.6, vad har du för version?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Kolla anslutningarna, se till att starta med långt tryck på power, prova att ändra läge på switchen på chippet. Hur lyser/blinkar dioden på chippet? Om den är tänd/blinkar (kommer inte ihåg, har inte mekkat chip sedan i våras själv) så är det nog fel på D0, annars är det fel på den andra kabeln som känner av hur du trycker på powerknappen...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment