Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha Duo-X2

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Prova med det från #xbins då, det borde fungera...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

nop inte det häller ....jag blir tokig .

Comment

Hmm, konstigt, det där felet får man egentligen när chippet inte känner igen bioset. Prova med Linux istället.

Comment

Snarare när flashprogrammet inte känner igen minnestypen på chippet. Kan vara att tillverkaren behövt köpa in en batch med udda minnen och missat att testa dom med flashbios.

Flashning med cromwell/raincoat brukar lyckas bättre isåfall, raincoat har stöd för mer minnestyper.

Flashbios är ju egentligen bara avsett för xecuters chip...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Håller på att flasha min box nu (1.2 eller 1.3 med Duo)

Dock så verkar den ha hängt sig i flashningsprocessen och den bara rullar med följande medelande:

"Connecting to BIOS flashloop (sweetshops, beware!)

OK, mount on next flash or something"

What to do?

Comment

Händer inget!

Har en X-Box Crystal Edition.
              Det är v1.6
              Alladin-chip
              Orginal-HDD.

La in fel BIOS på den.

När jag startar min X-Box är det en grön ruta med följande text på:

FlashBIOS 3.0.3
              For help visit Team Xecuter (h
              HDD: WDC WD80EB-28CGH2
              DVD: SAMSUNG DVD-ROM

Enable Network Flashing
              Load BIOS from HDD (C:\Bios)
              Load BIOS from Disc
              Unlock HDD
              Lock HDD

Men jag kan inte göra något, spelar ingen roll vad jag trycker på, händer inte något!
              (¯`·._.·{ M o t o X _ I n C }·._.·´¯)

Comment

Har du orginal kontroll?

Comment

Menar du fjärr-kontroll?
                  Isåfall e svaret Nej
                  (¯`·._.·{ M o t o X _ I n C }·._.·´¯)

Comment

Handkontroll menar jag såklart...

Comment

hehe tjenare alla..måste säga att det funkat bra med alla chip jag köpt via hansi...men först nu har jag fått problem. haft lite småstrul förut men inte som detta..mm har fått samma problem som LOMAX .denna tråd e ju gammal men inte hittat nåt svar på detta problem..verkar som om första banken redan e flashat med något så jag kan inte köra via linux på den ....en gång fick jag flytta bioset till en annan box och flasha för att det skulle funka men inte denna gången .. får nog skicka in för omprog... tack på förhand

Comment

Får du igång den andra banken kan du starta på den, sen switcha över till den icke fungerande och flasha...

Comment

hehe du en snabb rejjo

hej igen.. tack snabbt svar .. var kanske lite otydlig i min text.. 1 första banken fast det något så jag kan inte flasha den heller..mitt sista försök var detta... läste att hansi sa flash programmet känner inte igen chippet..när man fick det felsvaret..(skrivskyddat som dom så fint skriver på sin sida xecuter ) ..skulle jag hotswappa menar du ?? hihi thx for trying ... tror du e lika envis som jag när man väl sprungit på nåt som e fel hiihi

Comment

Öhm, gör oss båda en tjänst och läs igenom det du skrivit innan du postar, aningen svårt att förstå dig nu.

Vad har du för chip och vilken xboxversion?

Comment

till rejjo

hej igen.. förlåt rejjo men jag svarde en gammal tråd och trodde den skulle hamna efter LOMAX...därför ej någon förklaring... har en v 1.4 box med duox2 chip..av någon anledning får jag något felmeddelande av linux.. när man ska flasha bank 1. device unknown tror jag det blev. läste om hur man skulle flasha via bank 2.. får då samma felmeddelande som " LOMAX " fick via nätverk..står lite längre upp i forumet..vet inte om man kan fixa detta utan att skicka tillbaka för omprog hos hansi .. nu är det dessvärre så att jag hade fler duox2 hemma så undertiden jag skrivit detta har jag satt in ett nytt som funkar.. men det retar mig med det gamla... hoppas du fattar bättre nu hihih /tack så länge

Comment

Aha ok, vad har du för bios då? Gör så att du drar ner m8plus från #xbins och försöker flasha via linux.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X