Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DuoX2 verkar inte funka

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DuoX2 verkar inte funka

Har lött in ett DuoX2 i min v1.6 box.
    När jag startar boxen lyser lampan på chippet rött, eject-knappen grön, sen efter 1-2 sek stängs boxen av, och sen på igen, samma sak händer 2 sek senare stängs den av och startas upp, efter tredje gången kommer den igång ordentligt, men eject-lampan blinkar rött/grönt och chippet blickar rött.
    Ingen signal går utt till tv:n..
    Slår jag igång boxen med eject så funkar boxen som original.
    Jag har testat att ändra bank-switchen, lika resultat på båda lägena.

Hur ska boxen bete sig när chippet är rätt inlött?
    Vad kan jag ha gjort för fel? (jag löder ok, har lött in ett chip av annan model förr)

Har du hunnit flasha? Eller kom felet på engång direkt efter att du lött in chippet? Isåfall så kan jag nog gissa på att lödkolven din slant lite... Om inte (alltså, om du hann flasha) så lär du nog ha knölat in fel bios.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100
      Har du hunnit flasha? Eller kom felet på engång direkt efter att du lött in chippet? Isåfall så kan jag nog gissa på att lödkolven din slant lite... Om inte (alltså, om du hann flasha) så lär du nog ha knölat in fel bios.
      Nej, jag har inte hunnit flasha.. jag antar att det ska hoppa igång nått cromwell elller flashbios när chippet är i lött ordentligt..
      Jag som lödde så överdrivet fint.. hmm.. har lött i ett chipp förr och fick samma fel, då var det jordkabeln som var för smal, tog en tjockare sådan och då funkade det klockrent.. kanske har nått med jorden att göra..

Comment

Löste sig

Sådärja, jag hade glömt att löda en av kablarna på rebuild-prylen.. nu funkar det klockers!
        Dock måste jag hålla in powerknappen lite längre för att chippet ska hoppa igång.. men det är fullt normalt antar jag.
        FlashBios hoppade igång utan problem.

Nu ska här flashas..

Tack för all hjälp!

Comment

Jag behöver inte hålla in min knapp för att chippet ska gå igång. Vad händer ifall du bara trycker snabbt då? Går den igång som orginal då eller? För i så fall låter det mer som ett Alladin
          Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

flashat och klart

Nu är det flashat och klart.. funkar perfekt.. knappen behöver jag inte hålla in längre.

Comment

förstog att det var lödningen...
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X