Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har bytt hårddisk, vill inte starta med Evo-x

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Har bytt hårddisk, vill inte starta med Evo-x

Finns det någon som har en bra lösning på mitt problem.

Bytte från orginaldisk till en större disk. Installerade Evo-X med hjälp av Superdisc. Bootade om utan skiva, men den startar då endast med MS-Dashboard.

Hoppas att det finns någon som kan ge mig tips på vad som kan vara felet.

Vore tacksam för svar. /T

har du gjort som det står här? http://piratbyran.org/?view=articles&id=23

Comment

Jag har gjort på precis samma sätt som jag alltid har gjort... med min xbox oxh x-bit chip

Fattar noll

Comment

ok.. jag kan nog inte hjälpa dig.. tyvärr.

Comment

well, är du säker på att bios går igång? dvs står väl xectuter lr m8 loggan i början när den bootar upp. Är chippet igång och bios fungerar (som brukar klydda på xbit) så hade jag bootat upp med superdisc, ftpat in i roten på C och döpt om evoxdash.xbe till avalaunch.xbe har för mig att den ligger högre upp i bootprioriteringen. xboxdash.xbe finns väl oxå, minns inte helt hundra, men mixtra lite med det dära och se om det hjälper iaf.
          Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

Comment

Har dou-x2 chip nu och startar jag på den ordinarie startknappen startar den med en startbild och startar jag den med eject-knappen startar jag den med orginalbilden... men den går alltid till ms-dashboard.

Har en ny idé, ska prova senare i dag.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X