Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilka får igång flasbios?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• vilka får igång flasbios?

Ska modda min första xbox nu i helgen med duo-x2.
    ps2er har jag moddat flera så hårdvarubiten lär vara lugn,
    men efter lite läsande om flasningen så börjar man ju bli nervös

Så till frågorna....

1 finns det nån regel för vilka som får igång flashbios?
    2 om inte hur stor är chansen att man får igång det i %?
    3 går det bara o flasha över nätverk i flasbios?
    4 hur är det med media... har bränt bios o grejor på Premium dvd+r 8x värkar som dvd-r är o föredra me.... ok?

tacksam för svar
    Last edited by TPsys master; 2006-01-26, 21:46.

med en sådan osäkerhet kan det bara sluta på ett sätt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

1. På vissa 1.6 xboxar går inte flashbios igång...
      2. Se punkt 1
      3. Nej det går både via cd/dvd och nätverk
      4. Jag föreslår att du laddar hem slayers evox autoinstaller från #xbins och installerar den på xboxen.

När det gäller bios så tycker jag du borde använda M8, även det finns på #xbins, vilken version av xbox har du?

pege63 --> Fint svar...

EDIT: Jo dvd-r föredras...
      Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

tack för svaret rejjo.
        pege63 på dig själv, better safe then sorry, när det gäller andras grejjor.

Jag antar att han har en äldre box eftersom han köpt den beg.så då är det fint. men får se när boxen är på plats.

på 3an var jag lite otydlig... alltså nätverksflash funktionen finns bara i flashbios inte cromwell eller hur?

ang autoinstallern så är det precis vad jag har tankat och bränt så det är ju betryggande att du rekomenderade den

tack en en gång

Comment

Jaha, jo du kan flasha linux cromwell via nätverket, fast det är få som har fått det att fungera (jag orkade inte bry mig om det). Jag brände dvd-skivor till cromwell istället, men som sagt är det lättast att flasha flashbios. Här är två lite användabara länkar kanske:

Guide till att flasha: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=24459

Flasha cromwell via nätverket: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=23421

Comment

På 1.6a maskiner har flashbios funkat för mig iaf.

Comment

Som jag skrev är det bara på vissa xboxar som flashbios inte går igång, på min fungerade det dock fint...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X