Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

startar ej med duox2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• startar ej med duox2

har nu satt i chippet i min 1.6a
    när jag startar med eject funkar den som vanligt men när jag ska starta med power så klickar bara hårdisken några gånger, sen blinkar knappen rött,

alla förslag på vad felet kan vara är uppskattade.

Prova switchen på chippet, det finns två olika bios på chippet. Det kanske fungerar bättre på det andra bioset. Annars får du börja kolla dina lödningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

har provat båda, får nog gå över lödningarna, jag använde rebuildkortet glömde jag nämna

Comment

du hansi, jag har en bygel mellan pinne 9 0ch 10 på flasminnet(AMD) på mitt chip, kan det va det som är felet?

Comment

Ska vara bygel där.
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

ok. om man vill skita i rebuild kortet då kan man väl bara dra sladd från punkterna till kortet?
            blixten100>>>> då är chippet ok ivf.. tack för det

Comment

Tråda på "manuellt" du... Så gorde jag och det funkar än idag...
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

jag provade att värma på alla lödningar, tvätta dom osv men ingen förbättring...
                såg att chippet blinkade rött när man försöker starta det, betyder det något vettigt?

Comment

Om du har en multimeter, ta fram den och kolla så att du inte har brutit/värmt av något spår.... Går nog att se med ögat också, men ibland syns det inte...

Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Comment

Duox2 ska väl blinka rött när det går igång
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja chippets lysdiod ska ju blinka när det är "in operation"...

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Comment

sket i rebuilt pcb'n och lödde allt med tråd, så nu funkar fanskapet
                        det var inge kul o löda bort rebuildkortet kan jag lova.
                        men tack för all hjälp ivf.

Comment

Nä, det brukar inte vara kul om man inte har avlödnings-station... Jag brukar köra med hetluft, och smälta alla punkter samtidigt, sen lyftar man bara bort skiten...

Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Comment

jepp, det va så jag gjorde,delvis, man va lite närvös att blåsa bort annat skit också, men det gick bra,
                            tog även bort stiftlisten för att göra om allt, att lyckas tömma fyllda hål är inte alltid så lätt, vad har ni för teknink?
                            själv tog jag en ny stiftlist,delade upp den och lödde en i taget, då jag kunde "återanvända" tennet i hålen, på med ny fluss,
                            klippte stiftlistbenen jämna och lödde på chippet rakt på.

blixten100> men hur hinner du med att blåsa på alla punkter samtidigt?
                            eller lyfter du bitvis?
                            Last edited by TPsys master; 2006-02-06, 20:35.

Comment

Med avlödningsfläta kan du suga bort tennet på varje punt en i taget. Blev kanske lite konstig svenska där men hoppas du förstår
                              Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X