Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

startar ej med duox2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hehe, jodå förstår.
    men jag o flätor kommer inte alltid överens, brukar du dra på mer värme eller så? jag ligger på 310 när jag löder.
    Last edited by TPsys master; 2006-02-06, 22:31.

Comment

Tja du jag vet inte värmen men du bör använda en lödkolv på minst 30 w... Flätan i övrigt kostar typ bara 15 pix och är aslätt att använda
      Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

sitter på jobbet (nattskift) helt ensam o kör ytmonteringsmaskin, har tillgång till allt man kan tänka sig inom elektronik väg
        Så jag bruka använda ett Ersa micro-con 60 iA på 80W,
        o flätor finns det med,
        jag behöver antagligen bara lite mer träning och några goda tips.

Comment

Ja tips vet jag inte men du använder flätan genom att hålla den mot tennet som du vill ha bort, värma med lödkolven på andra sidan flätan, sen sugs lödtennet upp i flätan, mycket effektivt!
          Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Jag brukar använda avlödningskolv för tex ta bort stiftlisten. funkar mycket bättre än lödfläta.

Comment

Håller med funkar så grymt härligt. Synd att man inte äger en, har bara provat en som min polare har...
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

hur funger en sådan då,hur ser den ut

Comment

En sån här har jag + varmluftskolv, funkar mycket bra bara man byter packningarna ibland.

Comment

fan det står ju typ en sådan här, dok en ersa men... jaja då ska jag prova den nästa gång tack för tipset

Comment

Synd att dom är så dyr...
                      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ser ut som lillebror till våra tre varmluftare. Våra har varmluft blås, tennsug, uttag för vanlig lödpenna.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kanske ska ta o låna lite grejer på obestämd tid.....

Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Comment

350 grader är bra temp. tensug, funkar ut märkt. se till å inte värma för mycke bara, komponenter tål inte värmen för mycke. byt gärna lodet återanvänd det inte för hållbarheten blir sämre.

Comment

tack för tipset.... Du förnyade gamla minnen....

Maxtor D-Max 200gig
                              v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X