Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Duo X2 nätverksproblem (har kollat alla trådar redan,, hjälpte inte)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Duo X2 nätverksproblem (har kollat alla trådar redan,, hjälpte inte)

    Hej, jag lämnade in mitt xbox till er för ett tag sedan "xbox 1.0" ni installerade ett Duo X2 i den.

    jag kan nu inte koppla mig till xboxet längre,, jag har prövat med olika crossover kablar (heter det så?) och med vanlig nätverkskabel via switch.

    inget fungerar,, jag får en koppling, min dator sänder ut information, men xboxet svarar inte.

    jag kan inte pinga den, jag kan inte ftp:a den (har prövat internet explorer, firefox och Flashfxp)

    "inställningar i xboxet"

    Setup Network: Yes
    Use static IP: Yes
    IP Adress: 192.168.1.2
    Gateway: 192.168.1.1

    använde sedan gateway IP:n i datorn. men det fungerar inte alls.

    jag har läst alla guider som jag kan hitta, men dom löste ingenting. Jag ger snart upp.

    Jag skulle gärna lämna in det till er igen, men jag fick ingen garanti (enligt överenskommelse med er,, trasigt akira2 från början)

    kan nån hjälpa mig?????

  • #2
    Hej.

    Bara lite kontrollfrågor:

    Vilket program har du igång i XBOX'en när du ftp'ar?
    Vad har du för subnätmask konfigurerad på datorn och i XBOX?
    Vad använder du för brandvägg i datorn, om någon?
    Har du provat att stänga av brandväggen?
    När du pingar från datorn...om du istället pingar datorns egna IP, får du svar då?
    Om du skriver "ipconfig" i dosfönster på datorn, skriver den ut dina inställningar då eller klagar den på att kabeln inte är istoppad? (och om du har XBOX'en i switchen, indikerar switchen att porten är aktiv?)

    Comment


    • #3
      Du kan alltid komma in med boxen så kollar vi hur den fungerar i vårt nätverk.

      Och fick du "ingen garanti" så beror det nog på att teknikern tyckte att det befintliga chippet var installerat på ett sätt som gjorde att monteringen av det nya chippet inte kan garanteras pga t.ex. brända lödpunkter. Det betyder inte att du inte får någon hjälp av oss.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

      Comment


      • #4
        Hej.. jag hade givetvis 255.255.255.0 som subnätmask. och jag har inget program igång på xboxen (förrutom Evox)
        Jag använder inte heller någon brandvägg. och jag kan pinga min egen dator, och får då svar.

        Switchen säger att xboxet är på nätverket,, och xboxets LED lyser. även datorns LED och switchens LED. (för både xbox och pc)

        Comment


        • #5
          Original inlägg av Hansi
          Du kan alltid komma in med boxen så kollar vi hur den fungerar i vårt nätverk.

          Och fick du "ingen garanti" så beror det nog på att teknikern tyckte att det befintliga chippet var installerat på ett sätt som gjorde att monteringen av det nya chippet inte kan garanteras pga t.ex. brända lödpunkter. Det betyder inte att du inte får någon hjälp av oss.
          Ok jag kommer nog in med den senare idag eller imorgon. jag fick ingen garanti för att vi gjorde en deal om installation av chippet.

          Comment


          • #6
            Prova att starta XBMC eller någon annan app som har FTP-server inbyggd (avalaunch/unleachx/whatever) så kan du se om det gör någon skillnad. Men då kan du få mata in ip-addressupgifterna igen..

            Comment


            • #7
              jag löste det, jag bar in tvn till datorn och lyckades att jobba fram en lösning.

              Comment

              Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

              Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

              Registration Image Refresh Image
              Working...
              X