Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kan ha hänt???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad kan ha hänt???

Hej!
    Jag har chippat en box till en polare för ett tag sen...

Nu strejkar boxen, och får felkod 16 vad jag än gör. Jag är lött om lpcn 3 gånger för att vara säker att den funkar. Jag har provat 2 andra duox2 chip, men den vägrar. Vad kan ha hänt???

16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard.

Sätt in Sd3.7 installera om Msdash sen evoxdash
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Inte det...

Inte det som är felet. Chippet blinkar som det ska men den startar inte med det. Jag tror det är därför jag får det felet att jag inte har rätt dashboard. Jag kan inte starta en bränd skiva heller.

Så skumt att den bara lägger av att starta med chippet efter så lång tid... Fattar inte.

Comment

Eftersom DVDn är 1st boot så ska det funka med att stoppa in en SD.
        Du har ju på bank 1 Cromwell bioset eller hur på Bank2 flashade du in vad?
        Last edited by pege63; 2006-05-02, 21:31.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

boxen startar inte med chippet...

Comment

Vilket bios flashade du in med "EurAsia Pro Generic Flash Disc v1.2"?

Comment

m8 plus

Comment

men jag har svårt att tro det är något fel på biosen när det har funkar bra förut och bara lagt av..

Comment

Alltså du säger att du får KOD 16 som betyder:
                  16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard.

Alltså så hittas ingen Dashboard, vad man då brukar göra är att sätta in SD skivan & boota med den, då startas den som det skall eftersom inställningarna är rätt på SuperDisken.

SuperDisken startar upp på default.xbe som standard
                  Har du gått in på LIVE med chippet aktiverat eller ngn kanske gjort det?
                  Last edited by pege63; 2006-05-02, 22:44.

Comment

Jo! Men jag tror att jag får kod 16 för att den inte vill starta med chippet av nån anledning. Och när den startar utan chip så känner den inte igen dashboarden för att det är inte orginal.

Jag löder om lpcn för fjärde och sista gången nu. Men tror inte det kommer göra någon skillnad.

Jag misstänker att det är något annat som är pajj.. Det måste ju vara omöjligt att veta?? Om det är det, hur vet man vad som är pajj??

Comment

Den kan ju inte starta upp om den inte hittar antingen evoxdash.xbe eller xboxdash.xbe eller default.xbe.
                      Har du ingen SuperDisk av ngt slag som du kan boota på tetsa om den startar upp iaf?

Comment

Om man går inte på LIVE kan väl det inte hända mer än att man blir svartlistad på live-servrarna?

Comment

Jo! Självklart har jag provat att boota med superdisc! Det går inte!

Comment

Inte bara det, utan din nuvarande fil som man startar upp med (xboxdash.xbe) döps/skrivs över med msxboxdash.xbe
                            Så har du startat LIVE med Chippet på skall du göra sä här:

Kör superdiscvalen:
                            1: Install MS DASHBOARD
                            2: Install evo-x (small drive eller large drive)
                            Last edited by pege63; 2006-05-02, 23:07.

Comment

ok, men det kan inte vara det felet ändå.. för då hade ju gått att starta med superdisc...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X