Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bootar inte Eurasia disc 1.3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bootar inte Eurasia disc 1.3

Har satt i ett Duo X2 chipp och så långt allt väl, det blir bild och Cromwell kommer upp...
    Eftersom det är en 1.6 så funkar bara Cromwell banken,
    När jag sen ska starta på Eurasia discen så händer inget annat än att släden åker ut och den ber mig lägga i en cd..

Har brännt på ett antal olika format av cd-rw, dvd-rw etc .. i låg hastighet och finalize disc etc.. och jag har orgina kontroller och sladdar etc..

Märkte dock att jag har version 2.32 av Cromwell, är inte det en gammal version ?

Kan det vara så att 2.32 inte funkar med 1.6 hårdvaran ?

Mvh Andreas

ligger där inte en skräpfil åxå på ca 50 mb så lägg till det.
    Du ska slå över till bank 2 & flasha in en bios där tex x2_5035_v16plus_512k.bin
    Last edited by pege63; 2006-05-11, 20:57.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

mjaa, det är ju en iso man bränner, den är ju på ca 50 mb.. ska nog inte behöva lägga ner ngt i denna ?

Comment

Ja men sen behöver du en BIOS disk åxå
        allt som allt behöver du 2 st diskar
        bios_disc
        flash_disc
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Sant, fast den bootar ju inte på första discen ens..

Comment

Bränn på en märkeskiva-r...
            Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Har testat med Maxell dvd-r , Sony dvd-r , tdk dvd-r +ett antal olika märken av cd-rw skivor, även kopplat in en annan DVD läsare, samma problem

Comment

Hmm, det var märkligt du, hur bränner du den då? Du måste bränna den som image i tex. nero. Sen brukar det ju alltid vara 2.40 versionen av cromwell som gäller numera. Men prova med lite olika lösningar som att först trycka ut dvd:n med eject-knappen och trycka in den med a och vise versa osv. Jag vet att det har hjälpt vissa.

Comment

Bränner i Nero, finns ju inte så mkt att pilla på däri, väljer burn image, byter till DVD, väljer lägsta hastighet och klickar i close session sedan bränn.. Har även testat bränna med en annan dator...
                  Jag börjar mer och mera misstänka Cromwell bioset... ehum...

Comment

Testade innan idag funkade hur bra som helst kanske ngt fel på dina filer

Comment

Men var det på... cromwell 2.32??? Har bara sett cromwell 2.40

Comment

Vet jag inte testade med både 1.2 & 1.3 inga som helst problem.
                        Frågan är om det är ett friskt bios han har på bank1??

Comment

Jag menar, han säger att hans bios är cromwell 2.32, jag har bara sett 2.40

Comment

Hmm... fasen vad sne jag blir.. boota då maskinjävel hehe har nog testat alla skivfabrikat som finns tror jag på marknaden och alla brännare osså .. får nog byta till ett smartXX chipp, de vet jag iaf att de funkar..

Comment

Det var ju väldigt konstigt att du inte får rätt på det... Men du kanske ska satsa på ett nytt chip då ja, jag har iaf. inte några fler förslag...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X