Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röd/Grön - ännu en gång

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

grejjen är att det en dag när jag skulle starta den så funkade den inte... ingen annan än jag har haft tillgång till den och sist jag använde den så tittade jag på film och stängde av precis som jag brukar. får testa att flasha om chipet... om jag inte får det att funka så får jag väll komma in med skiten...

Comment

Du får ju upp ett flashbios av något slag på ena banken = chippet fungerar. Enda anledningen till att den andra banken inte fungerar måste ju isåfall vara att det inte är rätt bios där längre. Bara gilla läget, du har flashat boxen i sömnen .-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kul att se att det är fler än jag som har samma problem med duox 2 chippet.
        Men jag har nog kommit längre med mitt problem.

Min xbox beter sej lika som "xboxed"´s med skillnaden att varken hdd el cdromen startar.

Har mätt lödpunkter å liner på moderkortet å allt verkar vara ok.Men som sagt den bootar inte ens på orginal bios längre,fast jag tagit bort chippet inkl.brygga å alla kablar... Så gott som död med andra ord.
        Tips önskas.

Comment

Hei.
          Kjöpte nettopp en ferdig chip-et Xbox 1.6. Så ville jeg flashe den med den nyeste BIOSen. Prövde först å laste opp M8_16 til BIOS-mappen og flashe fra EvoX sin 'FlashBIOS', men da fikk jeg bare opp feilmelding om "Unknown flash" / "Flash not writeable". Etter en stund fant jeg en BIOS: x2.4983.06.bin og lastet den opp i mappen. Da fikk jeg lov til å flashe, men Xbox-en hengte seg på:
          Flash BIOS
          Manufactures ID ad Device ID d5
          Flash type Hynix - HY29F080
          Flashing BIOS now!!

Så skjedde det ikke mer. Da jeg startet den opp igjen så står blinker den tre ganger grönt og så rödt.
          Er BIOS-banken fucked eller kan man pröve å flashe den om igjen på en annen måte?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X