Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen bild när jag startar med chippet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen bild när jag startar med chippet

Hey!
    Har ett xbob med duox2 chipp.. har funkat klockrent fram till här om dagen när jag skulle slå på det, då kom det varken ljud eller bild när jag startade med chippet... men däremot när jag startar utan chippet så kommer det bild, samt när jag switchar om chippet till "orginalläget?". Har kollat lödningarna o så men det ser ut o vara ok. Är det nån som har nån aning om vad det kan vara för fel och hur jag kan göra för att fixa det?

Du har 2 biosbanker på chippet. Är det den switchen du menar när du skriver att du "switchar om chippet" ??
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja, den switchen som sitter på chippet, i det läget som man får bild står det cromwell eller nått

Comment

Flasha om den icke-fungerande banken, kolla de klistrade trådarna här i DUO-X2-delen.

GLÖM INTE att switcha över till din icke-fungerande bank innan du flashar, så att du kan behålla cromwell in case. Att flasha chippet påverkar inga av dina filer på hdd:n...
        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Om hårddisken är större än 120GB så kan det påverka om du väljer en annan partitioneringsstrategi än det ursprungliga bioset...om du saknar filer/partitioner på hårddisken efter flashning så fråga här igen innan du gör något...bara att ställa om partitionerna i bioset och flasha igen isåfall!
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

tack för era svar.. Har fixat sig nu.. jag flashade det andra bioset o nu funkar det så

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X