Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄÄÄLP!!! unable to read HDD???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

jag har aldrig lyckats få min att läsa original VCD skivor...
    men om du lägger skivan i datorn och kollar i utforskaren så ligger där en stor fil... kopiera den till xboxen och döp den till .AVI eller MPG så klarar xbmc att spela upp den

Comment

problems igen

När jag lägger in filmer på x-boxen så kan jag bara lägga in ca 2 hela filmer på e: tro ja de va. Sen när jag ska lägga in en tredje så börjar den om och frågar om jag ska skriva över den gamla eller inte? så gör den flera gånger. Får inte in fler trots att jag har 160gb hårddisk som är ny. Va är de då för fel? kan man lägga in på dom andra katalogerna me?
      Och jag kan inte spela spel som jag laddat in från datorn heller? Nått program jag behöver i x-boxen?
      //Hakke

Comment

När du formaterar en ny HD-disk så blir väl just "E" partionerad så den fortfarande ganska liten, runt 5 gb, det är på "F" som den större partionering blir och det är på "F" som du får lägga in spel och filmer.

Se till att du har "F" på enable. I Avalaunchdasboarden gör du det i "Inställningar", går vidare till "Main Option" och slutligen "Harddisk Tools", markerar "F Drive" och ändrar till enable med "a"-knappen. För att ändringarna ska börja gälla så måste du slå av och på Xboxen precis som man gör med en dator.

/ M

Comment

Ja tackar

tackar för informationen...ska testa de...då kanske det även går att spela spel på den från F:? för dom är ju bara en ISO fil just nu men man kanske måste göra mer än att lägga in dom på games?
          //Hakke

Comment

Original inlägg av hakke77 Visa Inlägg
            tackar för informationen...ska testa de...då kanske det även går att spela spel på den från F:? för dom är ju bara en ISO fil just nu men man kanske måste göra mer än att lägga in dom på games?
            //Hakke
            "-Dom är ju bara en ISO fil just nu".. ?.
            Undrar hur överför du spelen på för sätt? Ligger dom tillsammans i en iso fil på "F" i mappen Games så kommer du nog inte kunna spela dom alls.

Spelen kan inte ligga som iso filer på Xboxen. Du måste packa upp dom var för sig till separata mappar och överföra dom till "F" och mappen Games.

Antingen använder du nåns sorts uppackningsprogram typ "Xisomanager" i datorn och packar upp spelen innan du överför dom.

Eller mycket enklare, så laddar du hem "Qwix101". Den installeras på datorn och överför spelen från iso filer direkt till Xboxen samtidigt som dom automatiskt packas upp.

/ M

Comment

ska testa

ja ska testa å lägga in Qwix101 å köra men ja kommer inte fram till Avalaunchdasboarden. Hur kommer jag dit? väldig nybörjare på xbox som ni säkert förstår och åter tacksam för hjälpen.
              Mvh Hakke

Comment

har fel dashboard

När jag startar min xbox så kommer jag inte till nån evolution x dashboard utan till en startsida där de står
                xbox media center i svart vitt typ.
                följande meny:
                My programs
                My pictures
                My videos
                My music
                Weather

settings my files

Hur gör jag för att byta dashboard.
                Går jag in på My programs så kan jag där välja
                xbox dashboard, men de ä väl original dashboard?

Jag kör på hansis guide till chippat x-box men de stämmer
                inte med min dashboard tyvärr

Comment

Avalaunch är en Dashboard som jag tycker funkar bra men den som du har funkar säkert lika bra, det du behöver göra är att sätt Drive "F" till Enable.

Du behöver alltså inte ha den för att köra Qwix101, som installeras på datorn.
                  Vill du ha Avalaunch så ladda ner Superdisc och göra en ny installation, eller så får du ladda ner Avalaunch separat och installera, (installera den under "Programs" som fanns i dina menyer så hitta du den lättare).

/ M

Comment

Hmmm

Kan jag installera om allt via superdisc då? bara sätta in den å köra eller? har bränt ut den som en iso-fil men den kanske måste packas upp den me för att få den att funka va?
                    Verkar va en massa skrot som följde me skivan ja installerade för att få igång den? visst finns det även dashboard på svenska ha ja för mig?

Comment

Ligger den som isofil på själva skivan? Felet är nog att du inte har bränt ut den som image.

Ja, min Avalaunch är på svenska.

Vad heter den installations skivan som du har använt?

/ M

Comment

evo x heter skivan

Den skivan jag lånat heter EvoX och är från *******.com tro ja de står på den. Finns typ 13 olika emulatorer osv. tycket det är lite "tjöttrigt" i menyerna just nu. ska försöka få in avalaunch då på boxen å hoppas de blir bättre med tiden. Men ska försöka att bränna ut superdisc som image då en gång å testa.
                        mvh hakke

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X