Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox bootar ej hdd efter installation

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox bootar ej hdd efter installation

Tjenna!

Beslutade mig för att byta hdd på min xbox.
    Endast till 40gb. Duox2 var chippet! Har använt mig av *******s disc.

Började med att boota boxen med discen, låste upp hddn. Sedan stängde jag av xboxen med skivan i. Satte sedan i min 40gb hdd och bootade upp igen. Väl där så låste jag upp den discen och använde mig sedan av rebuild 10-400gb.
    Alla program och information fördes över med ett väldans ljud från hddn.

Allt klart! Dax att låsa hddn och boota om. När jag försöker starta den med reset knappen så blinkar eject knappet rött och xeceuter config loading.. bilden fryser! När man startar med eject-knappen får jag fel 08, att något är fel på hddn!

Har testat att boota upp med både superdisc och *******! Originalhddn funkar fortfarande hur bra som helst. Går att låsa, låsa upp osv.
    Men jag kommer inte åt 40gb hddn.

Hur skall jag göra? Var har jag gjort fel? Har försökt läsa mig till vad jag ska göra men blir inge klokare! Kan jag återställa discen?

Tacksam för svar!
    Last edited by Masterior; 2007-12-13, 15:40.

Testa att köra en ny formatering. Hjälper inte det så är det nog inte mycket att göra. Använd superdiscen. Välj format c-e-f.

Comment

Det är ju lättare sagt än gjort då jag inte kommer in i hddn. Bara jag kommer åt den är det ju inga problem sen =/

Comment

Du behöver inte "komma in" i hdd:n för att köra superdisc! Och om inte det går att starta med skivan i så kan du ta och byta hdd.

Comment

Men hur ska jag gå till väga för att få nr2 40gb att fungera då? Det är ju den jag vill åt!

Comment

1.Stoppa in den "nya" hdd:n.
            2.Starta upp xbox med superdisc i.
            3.Välj i menyn att du skall formatera c-e-f.
            4.Sedan kör du en install(small drive) och sen skall det vara klart.

Kolla bara att hdd:n är byglad som den skall vara.

Om det sedan inte fungerar så är antagligen den "nya" hårddisken inte fungerar som den skall. Finns billiga att köpa nya. Det kan vara ett bättre alternativ.

Comment

Okej, tack så mycket för hjälpen!

Comment

Inga problem!
                Har du fått rätt på det?

Comment

Nja.. Får ingen vidare kontakt med 40 hddn så jag har inte försökt något mer!
                  Det var tyvärr inte min hårddisk jag mekade med så ordning skulle jag vilja ha på den men men..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X