Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

failad flash av duo x2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• failad flash av duo x2

hej har ett duo x2 chip i min xbox men failade med flashningen när jag skulle int med ett nytt bios. ena banken innehöll ett korrupt bios så jag skulle flasha ett nytt där men glöde ändra switchen på chipet så när jag försökte flasha så flashade den banken som det fungerande bioset låg på. och självklart gick proppen mitt under flashningen så jag kan int boota med chippet längre. vad ska jag göra? hur kan jag rädda chippet?
    xboxen är en V1.1
    Har hört rykten om att man kan installera chippet i en 1.6 xbox och flasha direkt om 1.6:an då är softmoddad, men det är bara vad jag hört på ryktes vägar och det känns som det är bäst att fråga här innan man sätter sig och löder eventuellt i onödan.

MVH
    Flizc
    Last edited by flizc; 2011-08-26, 09:28.

Du behöver ett annat chip så att du kan "hotswap flasha" chippet
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ryktet är fel... har man bootat från interna flashen går det inte att flasha över LPC-bussen eller vise versa
      som Swizzy säger "HotFlash / HotSwap" är enda lösningen att rädda chippet... du behöver dock en xbox där du lätt kan lyfta av befintligt chip efter boot...

Comment

okay tack för hjälpen
        har dock ingen annan box med ett chip.
        Men när jag hotswapar måste int det gå en kabel från mitt detta chip till d0 då?

Comment

Tror ni detta skulle funka att göra och ha som chip för att flasha om det jag har som e fel flashat?
          http://www.xbox-scene.com/modchips/ownmod_diagrams.html
          Last edited by flizc; 2011-08-26, 17:03.

Comment

Nä det funkar inte... för då kör du från den "interna flashen" och inte LPC som du behöver för att kunna flasha LPC

den du länkar till kan användas ifall man flashar fel i tsopen...

EDIT: (missade din förra fråga)
            när du hotflashar måste du se till att moderkortets d0 punkt är ansluten till GND
            Last edited by dragonslayer; 2011-08-29, 11:53.

Comment

chipet i min andra tråden är ju kopplat på LPC bussen så det borde väl funka?

okay :P får jorda d0 punkten då

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X