Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket Bios?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilket Bios?

Kör idag D6 tror jag men har lite problem med hängningar i vissa spel ibland och tycker mig ha uteslutit de flesta tänkbara felkällorna efter lite läsning i forumen så nu tänkte jag prova på att byta bios!

Min fråga:

Vilka bios passar till Matrix-chipet och vilket rekommenderas? Är det bara storleken som avgör om ett bios passar eller inte eller är det andra saker som spelar in?

Tacksam för all hjälp!

/Rikard

Re: Vilket Bios?

Originally posted by di7riks
    Kör idag D6 tror jag men har lite problem med hängningar i vissa spel ibland och tycker mig ha uteslutit de flesta tänkbara felkällorna efter lite läsning i forumen så nu tänkte jag prova på att byta bios!

Min fråga:

Vilka bios passar till Matrix-chipet och vilket rekommenderas? Är det bara storleken som avgör om ett bios passar eller inte eller är det andra saker som spelar in?

Tacksam för all hjälp!

/Rikard
    Det är bara storleken som spelar roll, använd x-ecuter 2 4979
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej!
      Jag har samma problem som Rikard. Läst endel här på forumet men blir inte riktigt klok på hur jag ska flasha bioset.
      Kanonbra att någon äntligen skrev att x-ecuter 2 4979 funkar på Matrix-chipet (tack, Hansi!). Storleken på bioset får väl inte överskrida 256kb, om jag förstått det hela rätt.
      Men.... vart kan jag ladda ner bioset från? xbox-tribe.com verkar inte funka...
      Och sen när jag väl fått hem bioset... hur gör jag då?
      Läst att man helt enkelt bara ftp:ar in bioset på xboxens c:\bins och sen kör "Flash bios" under "Settings". Stämmer detta?!

Mkt tacksam för svar!

Headshead

Comment

Re: Vilket Bios?

Originally posted by di7riks

Min fråga:

Tacksam för all hjälp!

/Rikard
        Hade samma problem som du när jag använde nån beta version av EvolutionX Dashboarden... Uppgraderade till 3921 så funkar det dock fint för mig. Har en 1.1 box med Matrix samt D6 bios.
        1.1 Xbox, 120GB HD, Matrix, Evox D6, EvolutionX 3921.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X