Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xecuter2.4981

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xecuter2.4981

Jag är rätt dålig på sånt här, men jag har ett Matrix chip som är flashat med nått bios som heter 3921, sen hittade jag d här och undrar om d är bättre.
    Men måste jag flasha om mitt chip eller ska d in på mitt xbox??

Hoppas nån kan svara på min fråga.

mm det där bioset är bättre och det bör du nog ha i ditt chipp... för att få in det så måste du flascha den genom evo-x dashboard eller på något annat vis..

Comment

3921 är versionsnumret på EvolutionX, inte bioset och om din box fungerar tillfredställande i övrigt då behåver du väll inte uppdatera nåt bios.
      Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Jasså jag trodde att man skulle uppdatera sitt bios om d kom nått nytt, men hur gör jag för att flasha om mitt chip genom Evo-X då?
        Jag har instalerat Superdisc 3.7 rc8.

Comment

flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt. Gå in på system i menyn
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men hur gör jag så att jag kan flasha med mitt bios som jag har på datorn till xboxet, skajag använda ftp eller bränna d på en skiva??

Comment

Du skall FTPa över bioset till din xbox C:\Bios sen göra som jag beskrivit nedan
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tack, funka direkt

Comment

U welcome det var så lite så

Comment

Original inlägg av pege63
                    U welcome det var så lite så
                    följdfråga! Jag har xbox 1.1 med 1 mb BIOS. Ni har bara 256kb's bios på er superdisk (Klantigt, för på *******.se's skiva har de alla storlekar) Jag tror itne att jag kan flasha min 1mb med 256 kb, så jag undrar hur jag ska få den o bli 1 mb. Vet att det går med batscript men är det verkligen säkert?
                    * Xbox V1.1
                    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
                    * 160 GB Samsung HD
                    * 10 000+ Roms
                    * 70+ XBOXspel

Comment

Det är snarare så att den som kopierat min superdisc, ändrat lite på den och satt sitt eget namn på den inte har full koll på läget, eftersom flash-bios kommandot i evolution-x automatiskt speglar upp 256K bios till 1024K bios vid behov. Då är det bara onödigt att ha annat än 256K biosimages på skivan. Om du däremot tittar i biosarna under xflash så ser du att dom är 1024K stora eftersom det krävs för just det flashprogrammet.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                        Det är snarare så att den som kopierat min superdisc, ändrat lite på den och satt sitt eget namn på den inte har full koll på läget, eftersom flash-bios kommandot i evolution-x automatiskt speglar upp 256K bios till 1024K bios vid behov. Då är det bara onödigt att ha annat än 256K biosimages på skivan. Om du däremot tittar i biosarna under xflash så ser du att dom är 1024K stora eftersom det krävs för just det flashprogrammet.
                        så det du säger är att det är helt ofarligt att flasha sin 1mbare genom evox med ett 256kb-bios?
                        * Xbox V1.1
                        * 160 GB Samsung HD
                        * 10 000+ Roms
                        * 70+ XBOXspel

Comment

Ja, om du har en hyffsat ny version av evo-x...och finns det bara 256k biosar på superdiscen så är dess evo-x dashboard tillräckligt ny....
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                            Ja, om du har en hyffsat ny version av evo-x...och finns det bara 256k biosar på superdiscen så är dess evo-x dashboard tillräckligt ny....
                            jag har en rätt gammal på min HD (Kanske 2-3 versioner el nåt :P) så det kanske är bäst att inte prova från HD'n... Men hur tyder man era krypterade filnamn?
                            Jag skulle vilja ha Xecuter2 senaste med blå Xboxlogga och ejectfix om det går, vilken fil jag välja då?
                            * Xbox V1.1
                            * 160 GB Samsung HD
                            * 10 000+ Roms
                            * 70+ XBOXspel

Comment

Då gör du en egen med hjälp av xbtool :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X