Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

löda igen hål? finns det någon guide?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• löda igen hål? finns det någon guide?

Hej har haft ett matrix chip sedan det kom och det har fungerat perfekt... Fram till nu då det börjar glappa....

Har läst att man kan löda igen hålen så skall det ordna problemet. Har någon el kan någon göra en utförlig guide till detta, för jag kanske bara är dum men jag vet inte vad ni menar med att löda igen hålen....

Antar att det är de hålen som chippet har kontakt med, men finns det något jag skall tänka på etc

Tack på förhand

Kolla på min sida där ser du vilka hål som skall löddas igen & var dom sitter på moderkortet. Det är dom hålen som har färgade prickar men du kan ju åxå lödda igen alla hålen på vissa moderkort är dom redan fyllda (xbox V1.2)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

tack för svar, men jag kan inte se någon bild på din hemsida som visar var jag skall löda. Och de som finns är extremt små.

Och när jag skall löda igen dem, skall jag bara fylla dem med lite lödtenn. Är det för att matrix chippet skall få bättre kontakt?

Jag har en V1.0

Comment

OJ förlåt jag hade visst tagit bort dom bilderna, men se här, på bild 2 ser du vilka hål det är & här är guider på fler chip.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

tack igen för riktigt snabbt svar!

Skall jag löda igen alla hålen? Det är ju ändå 15 st på bilden, el är det bara nåra speciella? Behöver jag lossa moderkortet när jag gör det?

Tack på förhand

Comment

Lite längre ner på sidan ser du att dom löddat igen hålen & villka (bild 4), ja lättast e att montera bort moderkortet, det står åxå hur man gör det läs gärna åxå lite.

Comment

Ok så det är de hålen. Jag blev bara så osäker eftersom sidan är en guide till executer 2 och inte matrix som jag har.....

Comment

På länk två ser du fler Guider därav en för matrix i pdf format

Comment

tyvärr är det bara den "vanliga" installationsguiden och inte hur man löder igen hålen...

Comment

Det är ju bara att löda igen de hål som chipets "stift" skall ha kontakt med, den som behöver en guide för det bör ändå lämna xboxen till någon med lite lödvana.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hahaha tack för den

Jag antog bara att det fanns en fin guide till detta som allting annat om vår Xbox.

Och det jag inte kunnat läsa mig till någonstans är om det är något speciellt jag skall tänka på när jag "fyller" igen hålen skall det vara helt slätt el vad?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X