Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SmartXX Anvisningar

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• SmartXX Anvisningar

Här är lite anvisningar för SmartXX

Gå till http://www.smartxx.com/manuals/manuals_00.php för tillverkarens senaste versioner av anvisningarna.
    Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

tja ja undrar om man får med annvisningar på svenska när man köper ett smartxx chip...

Comment

Gammla

Anvisningarna i länken ovan är dom gamla anvisningarna ! Det fins nyare på Smartxx hemsida www.smartxx.com I dom nya anvisningarna skall man INTE ! löda EJ !!!

Du kanske kan lägga upp dom Hansi ?

Idag är idag imorgon är en ny dag.
      Lenco

Comment

Det är väl valfritt, löder man ejectknappen så ställer man in med dip-switcharna vad som skall laddas när man bootar med eject.
        Attached Files
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag undrar om jag skall skaffa detta eller Xenium ?
          Vad är skillnaden ?
          Funderar på att beställa Xenium på måndag ....

Comment

+ SmartXX: 3.5M bios mot 1M bios, går att flasha via webbrowser

+ Xenium: Välj bios du vill boota med genom att trycka in någon av 4 knappar på handkontrollen. Men SmartXX kommer också få den funktionen i framtida uppdatering.

Comment

LCD display

Har någon vänlig själ en anvisning om hur man installerar en display till smartXX hör gärna av err snarast

Comment

Original inlägg av Hansi
                Det är väl valfritt, löder man ejectknappen så ställer man in med dip-switcharna vad som skall laddas när man bootar med eject.
                Har letat på Smartxx hemsida för att få information om vad dip-switcharna används till men hittar bara information om dip-1 och hur man gör recovery.
                Men vad är de andra dip:arna till för (hur ställer man vad som ska laddas)?
                Ver 1.4 <> SmartXX v2
                LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                IR-Mod<>XBMC

Comment

Dom är t.ex. till för att välja vilket av de bios man har på chippet som skall bootas när man startar chippet med ett långt tryck på restknappen (om man lött en kabel för att detektera detta)

Comment

Finns det någon instruktion för detta (vilken dip är till vad)?
                    Har lött en d0 kabel och även EJ, är "restknappen" någon av dessa?
                    Ver 1.4 <> SmartXX v2
                    IR-Mod<>XBMC

Comment

Jag undrar vart man hittar sina dvd-filmer man lagt över med dvd2xbox?? Hur startar man filmerna? Och brukar det vara mycket buggar med smartxx chippet? har precis moddat min.

Comment

Har inte upptäckt några buggar på mitt SmartXX! Fungerar kalas bra!

Lägger sig inte filmerna på F:\Videos ?
                        Ver 1.4 <> SmartXX v2
                        IR-Mod<>XBMC

Comment

Original inlägg av Hansi
                          Jag har letat men inte hittat några anvisningar om hur (var) jag löder EJ-kabeln... Fick mitt SmartXX idag och är i full färd med att skruva isär sönernas XBox...
                          Anvisningar till dip-switcharna om vad som skall laddas vid boot med eject efterlyses oxå...

En fråga till:
                          I instruktionerna till "SmartXX Pinheader-Install" står följande: "Alternative you can use this D0 point on the bottonside", är kabeln dragen genom ett av de outnyttjade hålen vid pinheader'n?

Tacksam för hjälp med detta!

D-Straight

Comment

Original inlägg av backvall
                            Jag har letat men inte hittat några anvisningar om hur (var) jag löder EJ-kabeln... Fick mitt SmartXX idag och är i full färd med att skruva isär sönernas XBox...
                            Anvisningar till dip-switcharna om vad som skall laddas vid boot med eject efterlyses oxå...

En fråga till:
                            I instruktionerna till "SmartXX Pinheader-Install" står följande: "Alternative you can use this D0 point on the bottonside", är kabeln dragen genom ett av de outnyttjade hålen vid pinheader'n?

Tacksam för hjälp med detta!

D-Straight
                            Hmmm...
                            Jag hade inte letat tillräckligt... Hansi's bild beskrev var EJ-kabeln skall anslutas... ;-)

Frågorna angående dip-switcharna och "...D0 point on the bottonside" har jag dock inte hittat svaren till!

Comment

Kan man få en manual till smartxx v2 och xbox version 1.6, finns det lödschema?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X