Jag har flashat mitt smartxx v2 med X-Ecuter 2 4983, problemet är det att när jag startar xboxet med chippet får jag error 13, å jag får inte installerat superdisc....men det har funkat för en polare med samma skiva.... Har även försökt att föra över evoxdash.xbe med total commander men det går inte pga att jag inte har formaterat disken....
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem med flashning av SamrtXX
Collapse
X
-
smartxx
Har du lagt biosen på en 256kb bank när du flashade?
Du kan med senaste versionerna av SmartXX OS formattera disken via smartxx menyer. HDD tools osv.
Inte alltid smartxx formatteringen fungerar som den ska dock..
verkar vara nån inställning som inte rockar. Dom olika diskarna som jag haft i min xbox har jag formatterat med Slayers bootcd, funkar klockrent.
Vad har du för märke på dvdläsaren i din box?
- Citat
- Flag
-
Philips har jag! Jag har lagt den i rätt bank...
HDD tools menyn ser jag men jag kommer inte i på den!? Har en seagate 60gb..
Tänkte ju att jag skulle formatera via superdisc skivan, å sen installera evox dashboard....
Problemet är ju som sagt att DVDn läser inte Superdisc skivan! Har köpt 800mb skivor som jag hade tänkt prova bränna in superdisc på!
- Citat
- Flag
Comment
-
hdd
Jag har också en 1.5:a med smartxx..
Använder mig av samma bios som du har där.. 4983.67 versionen (.67=kortfattat innebär det att den stödjer större diskar än 137Gb, du får en G: också)
HDD tools menyn kommer du åt genom att hålla in båda triggerknapparna (L & R, dom som är under/fram på spelkontrollen) och samtidigt pila dig upp i menyn till HDD tools.
Det är väl för att man inte ska komma in i den menyn av misstag.
Finns inga formatoptions där så får du uppgradera smartxx chippet, en enkel manöver.
Senaste SmartXX version är 3325..
Lyckas du formattera disken via smartxx så tycker jag ändå att du bör formattera den igen via superdisc (om det går?) eller via slayers installcd..
Min philips spelare är jättesnäll och har tagit alla skivor jag gett den hittills... Rekommendationerna för att få xbox att läsa brända skivor är ju att man bränner på en cd-rw, vilket även det kan misslyckas, helt beroende på märket på skivan och vilken dvd man har i sin box. Bara att testa!
Last edited by endor; 2004-09-07, 17:38.
- Citat
- Flag
Comment

Comment