Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lödning av SmartXX chip!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Okey, tack så mycket för informationen!

Comment

Sådär! Inga större förkunskaper inom lödning, år och dar sen jag lödde. Har hört mig för från kompisar och tittat på forumet och ledningsschemat på smartxx hemsida. Lånat en löd-kit av en vän till mig. Det var bara att förtenna kablarna och inte hålla lödkolven för länge mot moderkortet. Nån sekund bara. Moderkortet tål ganska mycket, om jag inte misstar mig så ska delarna i det klara av en stöt som genererats av statisk elektricitet. Nu ska jag installera en 200Gb när jag har ångan uppe

Comment

ha ha ha vilka roliga kompisar du har men du har ju 20 st att öva på så ett par tre st borde du ju rent statistiskt sätt få liv i ha ha ha lycka till
        Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

Comment

Jag har en videoinspelning hemma där min då 8-åriga dotter plockar fram en helt ny xbox i kartong, plockar ur den, tar isär den, löder i ett SmartXX chipp, sätter ihop den och allt fungerar...

Har man bara riktiga grejor att löda med osv är det ju faktiskt inte alls svårt. Jag har lärt folk som aldrig ens hört talas om lödpenna montera chip i xbox på mindre än en timme.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag hade tänkt att köpa ett X-bit chipp. Men när jag idag kom till psxcares affär för att inhandla detta blev jag "övertalad" av min farsa och killen vid kassan. Xbit skulle bara krångla sig, köp ett smartxx... JAg som var helt inställd på att inte löda gick tillslut med på detta. MEn nu e jag fan orolig. HUr ska jag klara att löda fast detta chipp!?!?!?! HAr lödit lite grann när jag gick i åttan för ca 3 år sedan. Anser att jag är rätt händig och så, men att löda på små jävla punkter i en xbox??? ( har en 1.0 - 1.1 )
            Hansi säger ju att hans dotter klara det och hon är 8 år. Så då måste jag väl klara detta om jag bara inhandlar en lödpenna med skarp spetts?
            Förresten... var köper man egentligen lödtenn och måste det vara någon specialare?

Måste få lite moraliskt stöd och svar på dessa fårgor för att våga börja...... :-)
            HEJA DIF!!!

Comment

Dom borde övertalat dig att lämna in boxen, då får du allt fixat.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja men nu ska jag fixa de själv... Förresten... Nån som vet ett bra ställe där man kan köpa lödpennor och var köper man egentligen lödtenn och måste det vara någon specialare?
                Last edited by AceCod3r; 2004-11-18, 19:46.
                HEJA DIF!!!

Comment

Det blir billigare att lämna in den än att köpa tillräckligt bra lödutrustning.

Är du inte väldigt van att löda så kommer du bara förstöra xboxen om du försöker med någon "ok-macks-lödpenna" för ett par hundralappar.

Comment

lol hur i helvete får man bort strömkabeln till moderkortet!?!
                    HEJA DIF!!!

Comment

Okej, har löst alla problem och har fått ut moderkortet. Men vad används egentligen LPC porten till. Varför finns den där? Är det viktigt att stif listen har kontakt med metallen runt eller löder man bara stiflisten för att den ska sitta fast? Gå rdet bra att dra sladden från Do:an på undersidan genom ett tomt hål i LPC porten?

Nån måste faktiskt svara på detta ;-)
                      HEJA DIF!!!

Comment

Se till om man skall lödda, att man har en fin spets på lödkolven annars är det som att operera med en slaktar yxa, lödtenn & en tennsug år oxå rätt viktigt. , har själv lödat 3 st xbox, mest klydd är ju helt klart 1.6

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X