Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det blinkande ljuset rött/grönt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det blinkande ljuset rött/grönt

Tjena!

Har ju sökt i forumet på detta problem och hittat en rad svar men kommer endå inte till någon insikt om vad som har hänt med min Xbox.

När chippet sitter på får jag det där jobbiga felet, 2 st omstart sen tredje startar den med ett blinkande rött/grönt ljus, helt svart skärm.

Tar jag bort skiten åker jag på ett annat fel, den startar först upp med det gröna X:et och så sen får jag ett felmess:

Your Xbox need service, Call support ... Med numret 16 längst upp till vänster som då betyder:

16 - dashboard - Other files to do with dashboard / dashboard settings (specific dashboard error)

har jag lyckats sabba moderkortet, eller är det någon som vet? Kan inte se att det skulle vara något fel på kortet runt där jag har lödit..

Tacksam för svar..

Du får inte chippet att fungera, men någon gång har det fungerat så pass att du lyckats stöka till filerna på hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hände samma sak för mig idag satt på det lödfria chippet ingenting hände så jag tog bort allt o gjorde om det men denna gång så skedde det du beskrivde startas om några gånger sen blinkar det rött och grönt

*edit*
      märkte nu att jag hadde sättit IDE-kabeln åt fel håll. så klumpig man kan vara
      Last edited by björne; 2004-11-11, 03:14.

Comment

har samma problem...vilken är ide kablen??

Comment

Original inlägg av björne
          hände samma sak för mig idag satt på det lödfria chippet ingenting hände så jag tog bort allt o gjorde om det men denna gång så skedde det du beskrivde startas om några gånger sen blinkar det rött och grönt

*edit*
          märkte nu att jag hadde sättit IDE-kabeln åt fel håll. så klumpig man kan vara
          IDE kabeln åt fel håll ? Hur lyckades du med den bragden ?.. Du lär trycka rätt bra för att få den att sitta åt fel håll (med tanke på att det finns spår, så den kan i princip bara sitta åt 1 håll)... Dessutom lär du ju ha av nått stift om du försöker..
          BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

Comment

Jag har precis lödit mitt chipp och fåpr samma fel. Den startar om två gånger och sedan efter trdje omstarten blinkar det rött / grönt.... ? Kan inte hansi svar vad detta betyder!?!
            HEJA DIF!!!

Comment

GRÖN/RÖD Blinkning:
              Ett trasigt chip eller en kass BIOS. Kan också bero på en dålig lödning. Kan också finnas andra orsaker till att det blir så här.

Comment

Kan man flasha via PC (LAN)??? Alltså flasha om BIOS:en...?

Comment

Klart man kan...

Comment

Men hur gör man då????....alltså nu menade jag flasha xbox:et...snälla svara mig, måste fixa det....please...

Comment

Du går in i internet explorer och skriver in xboxen's ip i adressfältet o sen väljer du flash bios tror ja de står... Svårare än så är de inte... Prova att läsa manualerna först...

Comment

Okej, det funkar inte, ska man ha korsad eller rak LAN kabel (har router)...jag tror jag gör fel, men vad?...snälla...

Comment

Då ska du använda en korsad kabel... Eftersom du kör router måste du ju ställa in xboxen för DHCP... Det finns jättemånga guider på tex smartxx hemsida om hur man gör för att fixa de...

Comment

du får 100 kr om du fixar så mitt xbox funkar....lovar!!!

och, jag hittar inte mitt xbox via Internet heller, har testat både rak och korsad....

kollat in smartxx hemsida, men hittar inget...du har inga fler tips...jag är nära nu, tänker inte ge mig....och glöm inte pengarna!

Comment

Har du MSN? Är nog lite lättare då...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X