Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med chippa ett smart xxx

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med chippa ett smart xxx

Hej.

Jag har försökt att installera ett smartxx ver 1.6, Har intallerat ett flertal chip innan men det här är första gången med smartxx det följer med ett kort som man ska lägga och sedan löda på dessa punker som är anvisade.

Jag har fått ett jätt mystiskt fel som jag inte förstår hoppas någon kan hjälpa mig. När jag startat den med ******* installerat så stänger den av sig sätter på sig sedan stänger av sig egen sedan drar den igång men power knappen blickar rött grönt rött grönt. Sedan händer det inget mer tar jag bort ******* startar den igång som vanligt.

En fråga till är inte kvittensen att executer kommer upp om chippet är installer rätt eller jar jag fel där.

tråkigt att ingen vill ge svar...har verkligen givit upp nu...!!!

Comment

Ge inte upp riktigt än, Jag lyckades inte få klar om du kan starta smarxx os eller inte?
      Om du kan starta smartxx os så är chippet installerat ordentligt, om inte så gör om.
      Om du kan starta xboxet helt ok efter du tagit bort chippet så har du troligen inte spillt lödtenn nånstans, punkterna som du ska sätta med lpcrebuild kortet är ganska små, se till att du träffar rätt och se till att du värmer upp punkterna ordentligt.

Comment

Vad har du för OS version på ditt SmartXX? Om du inte har ver.3331 så prova att uppdatera!
        Ver 1.4 <> SmartXX v2
        LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
        IR-Mod<>XBMC

Comment

Har haft samma problem tidigare löste det genom att:
          Lägga på lite mer ten på pinnheadern, Löda om punkterna på moderkortet(LPC) du har väl gjort en lpc rebuild? Böja lite på stiften innan man trycker på
          chipet. Förmodligen är det någon lödpunkt som inte är ok.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X