Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spela direkt från pc via nätverk?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spela direkt från pc via nätverk?

Kan jag spela nedtankade spel på min xbox genom att ha iso-filerna, packade eller uppackade, på min dator. Annars måste man ju nästan byta hd i xboxen. Jag har ett SmartXX 2.0, med M8 bios med ***********.

Borde man inte kunna ändra sökvägarna till spelen, i den xml-filen som man kan ändra sökvägarna, till en nätverksenhet? Det hade ju varit oerhört praktiskt annars.

Tacksam för svar.

Har ej testat, men skulle inte satsa en krona på att det funkar. Man får vara glad att det går att spela film och musik direkt från dator.

Comment

Original inlägg av Anderch
      Kan jag spela nedtankade spel på min xbox genom att ha iso-filerna, packade eller uppackade, på min dator. Annars måste man ju nästan byta hd i xboxen. Jag har ett SmartXX 2.0, med M8 bios med ***********.

Borde man inte kunna ändra sökvägarna till spelen, i den xml-filen som man kan ändra sökvägarna, till en nätverksenhet? Det hade ju varit oerhört praktiskt annars.

Tacksam för svar.
      Nej det kan du inte.
      Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

ok. har dock hört på andra holl att det går, men det verkar inte fungera så bra. typ laggar ibland...

Comment

Det funkar inte färför att.. (

(Ifall du vill starta spelen från XBMC)
          Det är XBMC som har SMB-klienten som behövs för att du ska kunna se dina nätverksenheter. När du startar en applikation från XBMC så laddas applikationen i minnet och därefter raderas XBMC från minnet. Därigenom har du inte längre en SMB-klient på din Xbox och kan inte heller kommat åt de filer som spelet/applikationen behöver eftersom sökvägen inte längre existerar

ha det....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X