Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp Hur gör man.... NOVIS

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp Hur gör man.... NOVIS

Har letat efter info på detta forum fått lite här och där kastats runt mellan trådar hej vilt nu vill jag ha reda på vad skall jag lägga in för nåt och i vilken ordning Har köpt ett smartxx en 120g hdd ett nytt xbox 1.6...
    Skruvandet är ju baggis men sen
    Har laddat hem bios m8 16, allt på smartxx hemsida os uppdateringar, ed on chip, programet att flasha direkt från datorn. språk filen. slayer.evox.autoinstaller.2.6 , superdisc 3,7 mm.
    Vilken ordning skall allt göras och vad behöver jag lägga in, vill givetvis ha alla funktioner som finns....

Läs igenom FAQn och använd SÖK
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

1. Montera chipet och din nya HD.
      2. Kör OS uppdateringen på chipet (boota om)
      3. Lägg sedan in m8 1.6 BIOS:et
      4. Boota på Superdisk (SD) eller på Slayer skivan.
      5. Formatera HD:n. Program finns i PSXCare menyn på SD.
      6. Installera (Install Large drive...)

ED on Chip är en FTP programvara som du lägger på ditt chip och behövs inte för själva installationen.
      Ver 1.4 <> SmartXX v2
      LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
      IR-Mod<>XBMC

Comment

jag behöver inte clona min gammla hd alltså om jag inte har nåt sparat på den eller.
        vad är bäst superdisc eller slayer ????
        Tycker man skulle fått med riktiga papper när man köpte chippet speciellt när man kollar vad konkurenterrna tar och skickar med för grejor........

Comment

har du inget du vill spara på din gammla hd så behöver du inte bry dig
          tycker personligen om superdisc men det är upp till var å en
          "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X