Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

5 frågor angående ed@chip till smartxx

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 5 frågor angående ed@chip till smartxx

Hej har installera i min xbox med smartxx chip ftp programet ed@chip.

1.- Tror av installationen är rätt eftersom nu visas en pinguin på fönster och lampan på xbox lyser gul? Men om man vill inte koppla sig till dator utom vill avsluta programet pinguin hur gör man då?

2.- Ska jag ansluta en korsad kabel mellan xbox och dator? samma kabel som man använder när man koplar två datorer?

3.- Ska skärmen som visar pinguin vara alltid på eller när man har anslutad sig till xbox via ftp kommer av visas något annat en dessa latta pinguin??

4.- om man ansluter sig via en router ska man ha samma nätvekskabel som den andra datorer har? bara att kopla ur från dator och sätta i xboxen?

5.- Finns det några inställningar som man måste göra innan man kan koppla sig via en router->xbox och en dator->xbox?

M.V.H
    Mauritx XXX

Original inlägg av Mauritx
    1.- Tror av installationen är rätt eftersom nu visas en pinguin på fönster och lampan på xbox lyser gul? Men om man vill inte koppla sig till dator utom vill avsluta programet pinguin hur gör man då?
    Startar om boxen. Finns inget annat sätt.

2.- Ska jag ansluta en korsad kabel mellan xbox och dator? samma kabel som man använder när man koplar två datorer?
    Ja, har du ingen hub/switch/router mellan så är det alltid korsad kabel som gäller.

3.- Ska skärmen som visar pinguin vara alltid på eller när man har anslutad sig till xbox via ftp kommer av visas något annat en dessa latta pinguin??
    Den visas så länge Ed är igång.

4.- om man ansluter sig via en router ska man ha samma nätvekskabel som den andra datorer har? bara att kopla ur från dator och sätta i xboxen?
    Ja, det är en helt vanlig TP kabel.

5.- Finns det några inställningar som man måste göra innan man kan koppla sig via en router->xbox och en dator->xbox?
    Ja du måste se till att xboxen och datorn ligger i samma serie och subnät. Finns massor med guider på detta ämne så det är bara att söka.

Comment

tackar tackar

tack för dem fina svaret som jag har fått!!!

Det som är så konstig med detta korsad kabel är att jag brukar koppla ihop min laptop och min dator hemma via en nätvekskabel som jag tror inte är korsad eftersom jag kollade på kontakterna och kablarna (färg) är precis lika på bäge sidor?? eller för att det ska gå måste det vara korsad den kabel som jag har hemma???

Jag har inte heller kunna läga i någon bios än hittar inte någon super eller c**** skiva heller?? tips på bra hubbar på dc som har med xbox att göra??

MVH

Mauritx XXXX

Comment

Trashcan är en bra hub på DC.
        Sök på SD 3.7 .
        Ver 1.4 <> SmartXX v2
        LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
        IR-Mod<>XBMC

Comment

Du kan stänga av eller rebota genom att går in på http://Xboxip istället för ftp så kommer den ftp sida om du vill rebota eller avsluta eller cancel! om du vill göra på det settet
          XboxVersion : 1.1
          ModChip : SmartXXv.2
          Addons : Language Pack
          Hdd : Orginal Harddisk
          DashBoard : EvolationX, MS
          Bios :
          1: OrginalBios 2: Xecuter2 3: Evox M8 4: Cromewell
          5: Evox 3.60 EjectFixed 6: Yoshi-final-2005
          7: IND-Bios 8: Ed on the Chip Ftp

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X