Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med xbox i nätverk.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med xbox i nätverk.

Då va de dax i gen för nästa fråga.

Har kopplat min box till nätverket hemma i en router, för jag vill kunna streama. Men jag hittar inte boxen från datan när ja söker på ip nummret. Har ställt in samma ip å alla andra nummer på både bios å i själva nätverksinställningar på dashboarden. Har även öppnat port 21 i windows brandvägg å i routerns, i routern har ja även lagt till ip nummret och jag använder mig av DHCP på routern och i mina 2 datorer och på boxen. Kan ansluta via flashfxp å föra över filer på det sättet och jag har även provat å pinga boxens ipnummer å även det funkar.

Jag har läst att de finns dom som säger att dom inte kan ansluta till pc:n via boxen, va använder man sig av då, kanske e där felet ligger, det kanske bara går från boxen till datan å inte tvärtom som jag trodde.

För övrigt så har ja lagt in superdisc 3.7rc8, kör med smartxx LT OPX och bios Evo_8 nånting

//Jimmy

Det går åt båda håll
    man måste FTPa den.. orkar du inte använda flashfxp om du ska flytta över enstaka filer öppna internet explorer och skriv:
    ftp://xbox:xbox@xboxensipnummer:21
    där de två xbox är username och password

Comment

Ja kanske va lite otydlig, men ja använder redan ftp rpogram till boxen, å de funkar utmärkt.

De ja undrar är hur man ansluter till datan från boxen för att streama filer ??

Mvh Jimmy

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X