Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smart XX Problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Smart XX Problem

Hej!

Vi har löddat in SmartXX chippet.

Och nu när man ska starta med chippet kan man INTE använda Eject och Power knapparna utan man måste dra in och ur strömkabeln och då startar den av sig själv.

Och det går INTE att använda Eject/Power efteråt heller

Vi kan bara använda dom om vi har dratt ur strömkabeln ut tagit av chippet från stiften.

Är det någon som vet hur vi kan fixa det?
    XBOX Illumination Röd
    120 GB HD - SmartXX v2.0 - Xbox Media Center

SmartXX v2.0 eller lt/opx?

På lt/opx skall man väl i vissa fall bryta av en del av chippet som annars orsakar de problem du beskriver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

stämmer korrekt. Med LT OPX så ska man bryta av en del, och (om man har 1.6) så ska man löda D0 kabeln på en pad som heter lfrm.
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Vi har 1.6

och vi har inte LTOPX vi har vanliga SmartXX V2
        XBOX Illumination Röd
        120 GB HD - SmartXX v2.0 - Xbox Media Center

Comment

MYCKET flumm. Kan inte komma på vad som kan vara fel...
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Har vid vissa tillfällen köpt SmartXX v.2 chip där det har suttit en liten svart kabel lödd på sidan av själva kontakten på chipet(LPC:n) och har då fått det problemet som du beskriver.
            Klipp eller löd bort denna sladd om det finns en sådan så ska det fungera!
            Ver 1.4 <> SmartXX v2
            LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
            IR-Mod<>XBMC

Comment

ja, en del ställen linkar D0'an till typ pin 4 på pinheader kontakten.

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Comment

Det gör man när man säljer det som lödfritt tillsammans med en pogopinadapter...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

mm, var så på mitt smartXX v2.0 som jag köpte (hade inte köpt med nån lödfri adapter) och jag fattade inte vad skiten var (Kablen var ju inte med på produkt bilderna) så jag kapade den. Inget brann ju upp som tur var

Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X