Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väldigt konstigt ljudproblem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Väldigt konstigt ljudproblem

Jag har fått ett väldigt konstigt ljudproblem på min xbox. Saken är den att jag hör inga ljud om jag inte tittar åt det hållet som ljudet kommer ifrån i spelet. Så om någon tex säger något så hör jag inte det om jag inte kollar på personen, eller ifall inte personen syns på skärmen.
    Det har inte varit såhär förut och det första spelet som jag märkte det i var worms4 mayhem, sen dess har det varit i ALLA spel, även original. Jag har ett smartxx chip..Någon som har någon ide på vad jag kan göra? Kan det vara någon inställning eller nåt? Hjälp!

Titta så att avkabelns kablar är helt i scart adaptern.
    Kolla på ljud inställningarna i msdash kan hända att du har på surround eller något sådant. Hoppas detta hjälper.
    Jag har ätit pannkaka!

Comment

Kabeln har jag redan kollat. Men jag ska se om jag hittar nåt på ljudinställningarna. Så det ska alltså inte vara på surround? Jag har nästan för mej att det var det när jag bläddrade omkring i menyerna häromdagen. Jag får gå och kolla.

Comment

JAA! Jag ändrade från Surround till mono och nu funkar det

Tack så mycket för det snabba svaret!

Comment

Det var så lite men du kan inte ändra till stereo.
          Jag har ätit pannkaka!

Comment

Jag kunde inte välja stereo, men jag antar att om jag har både surround och mono avstängt så är det stereo. Ljudet funkar iaf bra nu

Comment

Jag kom på att det har mycket att göra med tv:n, men men huvud saken är att det funka.
              Jag har ätit pannkaka!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X