Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flasha xbox smartxx lt opx

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• flasha xbox smartxx lt opx

Hej, jag har ett ochippat xbox, som ska chippas med smartxx lt opx om ett par dagar. När jag kommer att få det kommer det inte att gå att spela brända spel. Jag har hört och försökt förstå nått om flasha men hur.

Jag har letat runt som en galning i forumet och har hittat flera guider men alldrig någon som jag förstår. Jag vill ha en bäbis guid med steg för steg om hur man gör så att man kan spela brända spel på sitt chippade xbox. Om det finns någon eller om någon har lust att skriva en "bäbis" guid så vore jag otroligt tacksam!

Låt oss chippa boxen så får du tillbaka den fit for fight med mediacenter osv
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Göteborg

Det är bara det att jag bor i gbg, och jag känner inte för att åka till sthlm baran för det , annar så hade jag ju klart gjort det.

Comment

Hello nybörjaren 2

Jag håller med dig kan du inte skicka upp en guide Hansi???

Please

Comment

Hejsan!

jag har nyligen köpt en Xbox på Onoff. vet inte vilken version, troligen det nya!! Hörde att finns aladdin chip som man kan köpa till och installera?
          Vad behöver jag? vilken chip? varför just denna chip?
          allt jag vill göra är att kunna titta på film (brända & orginal) lyssna på musik, spela spel med båda CD/DVD, brända och org.

vänligen
          Kalle

Comment

och om man gör fel men flashningen så är smartxx inte så känslig va?

Comment

Med SmartXX är det bara att prova igen om det blir fel
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

va gött

Comment

Men du (hansi) eller någon annan, du/ni hade inte någon guid eller nått i den stilen.

P.S.
                  Det verkar inte bara vara jag som längtar efter en bäbis guid

Comment

Original inlägg av nybörjaren2
                    Men du (hansi) eller någon annan, du/ni hade inte någon guid eller nått i den stilen.

P.S.
                    Det verkar inte bara vara jag som längtar efter en bäbis guid
                    jag är en av dom men jag har iaf laggt in Evoxm81.6 och har precis fixat superdisc3.6 Men så läste jag att jag måste ha 3,7 Ska testa. Och varför måste man bränna rw? och kan inte bränna superdisc på dvd..

Comment

Original inlägg av GuldVixen
                      jag är en av dom men jag har iaf laggt in Evoxm81.6 och har precis fixat superdisc3.6 Men så läste jag att jag måste ha 3,7 Ska testa. Och varför måste man bränna rw? och kan inte bränna superdisc på dvd..
                      En av nybörjarna eller en av dom som kan?

Comment

Smart XX LT OPX uppdaterings guide

Du behöver:
                        ? En PC med cd brännare
                        ? Tomma DVD-r skivor
                        ? Program installerade på din dator: Nero Burning ROM
                        ? En Xbox med installerat SmartXX LT OPX chip

Börja med att läsa hela guiden!!

1. Sätt på din xbox med POWER
                        2. Läs vad det står i vänstra hörnet på din tv
                        3. Står det: connexant eller focus skall du ha en biosfil som heter ?X2_4981.67 ?eller ?Evox M7 MOD? VIKTIGT: filen får absolut INTE ha 16 i namnet.
                        4. Står det Xcaliber skall du ha ?M8_Plus_16? eller evox "M8_16
                        VIKTIGT: 16 måste finnas med i namnet på filen för att passa på xboxen med Xcaliber.

Filen finns på ?fildelningsställen? te.x DC++ eller thepiratebay.org
                        Filen är oftast på 256 Kb

5. Ladda ner den
                        6. Om det behövs packa upp den med följande program:
                        .rar packas upp med winrar
                        .zip packas upp med winzip
                        7. Bränn filen på en DVD-r skiva
                        Förslagsvis med Nero som en ?vanlig? ISO bränning.
                        8. När bränningen är klar återgå till din xbox som du startat genom att trycka på POWER

Information: Du väjer att gå in på en meny genom att ställa ?markören? på den du vill gå in på och sedan trycka på handkontrollens A knapp

9. Gå in på SmartXX LT OPX config menyn (finns längst ned i menyn)
                        10. Gå sedan in på Bios/Bank
                        11. Gå sedan in på Flashing Meny
                        12. Välj sedan Open from Cd ROM
                        13. Nu åker släden på din xbox ut
                        14. Lägg i skivan med din biosfil
                        15. Nu kommer namnet på filen visas på tv´n (om inte se nedan ?Tips vid problem?)
                        16. Välj den fil du lagt på skivan
                        17. Tryck på handkontrollens A knapp
                        18. Välj sedan Program flash now!!
                        19. Först raderas den gamla filen sedan programmeras den nya filen in.
                        20. När detta är klart:
                        21. Ta ur skivan
                        22. Stäng av xboxen

23. Sätt på Xboxen med POWER knappen
                        24. Överst står det ?Original bios? och under den skall om allt gick bra din bios ligga
                        25. Gå ned ett steg till din bios
                        26. Tryck på handkontrollens A knapp
                        27. Nu startar Xboxen om, får du ingen bild inom 2 sekunder måste du omgående stänga av xboxen.

Får du ingen bild är det förmodligen fel på din bios fil. VIKTIGT: Hela xboxen kan förstöras om du lägger på fel bios eller filen du laddat ned inte är vad den är döpt till.
                        Uppdatering av chippet sker helt på eget ansvar.

TIPS vid problem

Vissa Xboxar har svårt att läsa brända skivor. Du kan enkelt testa vilka skivor just din xbox kan läsa genom att:
                        Bränna en DVD film på samma skivfabrikat som du vill använda i din xbox.
                        Sätt i din xbox fjärrkontroll även kallat ?DVD KIT? (du måste ha denna för att kunna se på film, när du programmerat ditt chip behöver du inte längre ha denna fjärrkontroll)
                        När du kan spela upp filmen utan att det hackar har du hittat en skiva som fungerar på din Xbox.

Åter gå nu till punkt 7, bränn på samma fabrikat som din fungerande film var bränd på.

Felsöknings hjälp och manualer finns på tillverkarens forum. (www.smartxx.com )

är guiden bra Hansi eller någon annan som kan?
                        Smartxx Lt Opx
                        www.ozgur.webb.se

Comment

Man kan ju lika järna trycka på power kanppen så man kommer till smartxx menyn sen har man xboxen ihopkopplad med en dator och skriver in xboxens ip ex. http://192.168.0.1 så kan man byta bios via webbläsaren. Så slipper man slösa dvd skivor med 300kb

Comment

aja men jag har letat as mycket efter ?X2_4981.67 ?, ?Evox M7 MOD?, ?M8_Plus_16? eller evox "M8_16 men hittar inget inte på thepiratebay eller nått men filerna är ju så små skulle ingen kunna lägga upp dom. Eller i alla fall säja vad man ska söka på på thepiratebay eller DC
                            Smartxx Lt Opx
                            www.ozgur.webb.se

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X