Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visning av mappar under "mina filmer"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Visning av mappar under "mina filmer"

Hej

Jag har precis fått igång en box med SmartXX LT och lagt in "******* xbox installer v38" det fungerar faktiskt riktigt bra, men fattar inte hur man ställer in vad som skall visas när man går in i "Mina Filmer" eller "Min Musik". Som det är nu så visas allt: C, D, E, F osv.. jag vill att filmerna syns direkt när man klickar på "Mina Filmer". Går det att ställa in, eller är det bara o gilla läget?

Jag slänger ur mig en gissning: Du menar i Xbox Media Center (XBMC)???

Isåfall så kan du göra det du vill genom att editera XBMC's xml-fil.

Comment

Hmm, jo det stämmer, ligger filen under C:? och kan man ftp:a ut den o editera sen samma väg tebax?

Comment

Det beror lite på vilken version av XBMC du har och hur den är installerad.

Antingen ligger den i C:\ eller också i E:\APPS\XBMC (eller var du nu valt att installera XBMC)
        Den heter xboxmediacenter.xml och enklast är att göra som du föreslog, ftpa, editera och skicka tillbaka. Har du filen på båda ställen och är osäker, ändra i båda.

Comment

OK, hittade filen under E/xbmc , kör tydligen
          XBMC - XBOX Media Center 1.1.0
          Release Date...........11.Feb.2006
          Release Size................4x15MB
          Release Language.....Multilanguage
          Operating System...........M$-XBOX
          vet inte om den är den bästa men nu är den där.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X