Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu ett ftp problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ännu ett ftp problem

Hej,
    Jag försöker föra över filer till partitionerna F och G via ftp, men det går inte. C och E går däremot utan problem.

Jag är en ren novis på området men så här har jag gått tillväga:
    - Jag har ett SmartXX OPX chip på min xbox samt bytt disken till en större och har formaterat den med det inbyggda formateringsverktyget i smartxx chippet.

- Jag använder Smart xx remote flasher med filen ed_unofficial_0.1 för att få tillgång till partitionerna F och G, vilket ed_on_chip003 filen inte erbjöd.

- Biosfilen som jag laddat med heter M8plus_16. Denna har jag även försökt ändra i med Evtool, "LBA48 Support and Default Partition Table Options" för att få tillgång partitionerna. Detta hjälpte föga.

Vad gör jag för fel?
    Tacksam för hjälp

//Peter

har du ngt på F & G sen innan?
    är dom formaterade?
    har du bios för F & G?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det finns natuligtvis mycket crapp på nätet som inte fungera så helt säker kan man inte vara. Här kommer ett litet förtydligande.

Disken (som suttit i en pc tidigare) är formaterad med SmartXX chippets inbyggda verktyg för formatering. Ftpservern finns inbyggd i chippet och genom att ladda filen ed_on_chip003 (smartxx orginalfil) med smart xx remote flasher aktiveras servern. Denna orginalfil ger inte tillgång till F & G. Jag har hittat följande fil istället, ed_unofficial_0.1. Denna ger tillgång till F & G om man ftpar med exemplvis FlashFXP mot xboxen.

Bios filen som chippet är laddat med heter M8plus_16.

För att då svara på dina frågor :
      - Partitionerna F & G syns åtminstone i flashFXP (och de andra partitionerna oxå). Så jag antar att de finns.
      - Om biosfilen ger stöd det vet jag inte. Men enligt vad jag lyckats surfa mig till är det den som rekommenderas.

Uppenbarligen har jag inte skrivrättigheter till F & G och jag misstänker att det är ed_unofficial_0.1 som spökar. Men frågan är hur man ska aktivera ftpservern istället, för SmartXX orginalfil (ed_on_chip003) är det ingen idé att använda.

//Peter

Comment

OKi ang SmartXX chip vet jag inget om så du år fråga Hansi han har nog ett bra svar
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Lägg in och boota med evo-x, avalaunch, xbmc eller någon annan dashboard med vettig ftpserver inbyggd. Du lär behöva formattera f: och g: om du inte gjort det redan
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för ditt svar Hansi. Nu funkar det

//Peter

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X