Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bootproblem SmartXX

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bootproblem SmartXX

Hej. Har en xbox med SmartXXchip men det verkar vara nått knas med den. När jag ska starta den (oavsett om jag trycker på power eller ejectknappen) Så startar och slår av sig i ca 1sek intervaller 10 gånger sen slår den av sig. Någon som har varit med om nått liknande? Kan batteriet i boxen vara slut? Har kollat alla lödningar och dom ser ut som dom ska. Xboxen har fungerat felfritt i ca 2 år.

mvh Fredrik

Tryck på lilla on/off knappen och var beredd, för när eject knappen lyser rött ska du trycka på den, då ska du komma in i SmartXX egna OS som fungerar oavsett dålig flashning/Eeprom problem mm. När du väl är där inne så kan du flasha chippet med rätt bios, och se om det hjälper. Annars får du återkomma!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
      Tryck på lilla on/off knappen och var beredd, för när eject knappen lyser rött ska du trycka på den, då ska du komma in i SmartXX egna OS som fungerar oavsett dålig flashning/Eeprom problem mm. När du väl är där inne så kan du flasha chippet med rätt bios, och se om det hjälper. Annars får du återkomma!
      Hmm antingen är jag för långsam eller så är detn nått annat som är tok. Boxen startar, dioden på chipet lyser orange. Ska det vara så? Får upp servicemedelande när boxen startar.

Edit: Nu lyser chipet rött och grönt.. hmm skummt
      Last edited by lojden; 2006-11-22, 18:25.

Comment

Ok, då är det hårdvarufel utöver chippet.... Ganska kört mao....
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Är det nån sifferkombination på felmeddelandet (vänstra hörnet)?

/ M

Comment

Ok, då är det hårdvarufel utöver chippet.... Ganska kört mao....
            Jaså? Knepgit att någon hårdvara kan gå sönder av att stå orörd. Allt startar ju,fläkt,hårddisk och dvdläsaren. Ska testa ta lös chipet imorgon och starta boxen utan och se vad som händer. Borde inte vara något hårdvarufel med tanke på att xbox "introt" körs sen kommer servicefelmeddelande texten.

Comment

Jaha, trodde du menade att knappen började lysa orange påengång och att servicemeddelandet kom då.... Hårdvarufel kan utlösas med tiden, handlar bara om ålderdom....

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Comment

Jaha, trodde du menade att knappen började lysa orange påengång och att servicemeddelandet kom då.... Hårdvarufel kan utlösas med tiden, handlar bara om ålderdom....
                Hehe Knappen blinkar rött/grönt och lysdioden lyser orange på chipet. Lär vara nå tok med chipet då med andra ord? Tänkte även på det, kan det det inte vara så att batteriet har tagit slut så att xboxen har tappat minnet för tid/datum? Eller det spelar kanske ingen roll, var bara en tanke.
                Last edited by lojden; 2006-11-22, 11:21.

Comment

Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
                  Är det nån sifferkombination på felmeddelandet (vänstra hörnet)?

/ M
                  Kan kolla det när jag kommer hem, är på jobbet nu.

edit: sifferkomb. 16
                  Last edited by lojden; 2006-11-22, 18:00.

Comment

Ingen?

Comment

"16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard"
                      http://forum.psxcare.com/support/sho...7233&highlight

Kör du med M$ Dashboard?

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Comment

"16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard"
                        http://forum.psxcare.com/support/sho...7233&highlight

Kör du med M$ Dashboard?
                        Jag kör med XBMC

Comment

Original inlägg av lojden Visa Inlägg
                          Jaså? Knepgit att någon hårdvara kan gå sönder av att stå orörd. Allt startar ju,fläkt,hårddisk och dvdläsaren. Ska testa ta lös chipet imorgon och starta boxen utan och se vad som händer. Borde inte vara något hårdvarufel med tanke på att xbox "introt" körs sen kommer servicefelmeddelande texten.
                          Hur gick det att starta xboxen utan chipet?

/ M

Comment

Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
                            Hur gick det att starta xboxen utan chipet?

/ M
                            När jag startar utan chipet körs xboxintrot sen kommer servicebilden.

Comment

Har du MS dahsboard originalfilerna kvar på hårddisken? KAn vara det att klockan inte är ställd och då försöker bioset prompt ladda xboxdashboard för att ställa klockan. Men jag har för mig att detta är borttaget ur senare bios-releaser....

Maxtor D-Max 200gig
                              v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X