Original inlägg av Blixten100
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bootproblem SmartXX
Collapse
X
-
Det är nog troligtvis dom som fattas. Kan tyvärr inte svara på varför dom kanske har försvunnit, men en trolig orsak kan ju vara att HD är väldigt full och när man sen laddar in fler spel så finns det helt enklelt inte nån plats kvar och den kopierar över vissa andra filer som kanske behövs för att boxen ska fungera normalt, en teori bara. Finns det möjlighet att starta med chippet och boota med en installationsdisc typ "superdisc" eller "console disc" eller vad dom nu heter, så att du kan kopiera tillbaks orginaldash board filerna?
/ M
- Citat
- Flag
Comment
-
Boxen skriver inte över system filer automatiskt, vet inte om nåt program som gör detta heller, vore isf förskräckligt....
Testa starta den med superdisc, torde till o fungera....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag använder mig av Avalaunch dashboard på mina boxar och den brukar varna om det blir för lite minne på "E" eller "F". Det brukar då komma upp en varningstext på skärmen det står nåt i stil med : " To low space on E, this can or will cause trouble". Förmodligen så är det orsaken till mina problem när min xbox inte fungerat som den ska, och vissa filer försvunnit och jag har blivit tvungen att installera nya. Detta efter att jag installerat nya program utan att tänka mig för om det fanns tillräckligt med minne kvar, såg då denna varningstext och efter det så fungerade inte vissa program. Installerade då om och så fungerade det som det skulle igen.
/ MLast edited by MisterX; 2006-11-25, 00:37.
- Citat
- Flag
Comment
-
Så sant, så sant... Hårddisk "utrymme" ska det vara.Original inlägg av pege63 Visa InläggMinne?
Du menar vätt utrymme , plat på HDn, space
/ M
- Citat
- Flag
Comment

Comment