Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nätverksproblem mellan xbox och pc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nätverksproblem mellan xbox och pc

jag har ett smartxx chip(lödfritt), 1.6 xbox, smalldrive valde jag när jag installera superdisc.

När jag startar mitt xbox kommer smartxx menyn upp, sen får jag välja vad jag ska trycka på o senare kommer man till "dashboarden" tror jag de heter.

DHCP kan jag välja på eller av på mitt smartxx inställningar, vad ska den vara på?

jag använder flashxp när jag försöker komma in på xboxet.
    Mitt internet är bredbandbolaget, jag kopplar dator+xbox till routern.

när jag försöker pinga de står de "begäran gjorde timeout".

XBOX INSTÄLLNINGAR
    Type:static
    IP:192.168.1.2
    Line status:100/half Duplex
    ethernet:MAC address:00:0D:3A:5B:45:FF

setup network:yes
    use static ip: yes
    ip:192.168.1.2
    subnetmask:255.255.255.0
    DefaultGateway:192.168.1.1
    DNS:0.0.0.0
    DNS:0.0.0.0
    setup delay:10
    skip setup if no link:no

DATOR INSTÄLLNINGAR (TCP)

ip adress: 192.168.1.222
    nätmask: 255.255.255.0
    standard-gateway:192.168.1.2

mycket tacksam för hjälp ska föra över små spel typ mario osv..
    mvh micke!

Du har ingen ftp-server aktiv när du är i SmartXX menyn.

Inställningarna du gör i SmartXX menyn gäller inte när du gått vidare till "dashboard"

Du måste ändra inställningarna i din dashboard för att få FTP att fungera, det görs på olika sätt beroende på om du kör evo-x, avalaunch eller xbmc
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

konstigt

inställningarna jag skrev där uppe är inställningarna i evolutionX V+3935.
      jag får de ändå inte att fungera har du något tips vad mer ja kan göra jag har läst runt och testat lite av allt möjligt.

mvh micke

Comment

Du skall definitivt inte ha xboxens ip inställt som default gateway på din pc :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Också skumt att du har 100mbit halv duplex, borde ju bli full duplex, hur har du kopplat?

Comment

jag har kopplat xbox till router och sen pc till router och sen ut på internet.
            de är väll inget som är fel dära?

vad betyder half/full duplex?
            mvh micke

Comment

till att börja med kan du ju ställa routerns ip adress både på xboxen och PC'n som gateway...

eller använd routerns funktioner för att dela ut ipadresser (dynamiskt / automatiskt)

Comment

Och prova nya nätverkskablar, tycker det skall bli full duplex om allt är som det skall

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X