Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ring of death? chippad.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ring of death? chippad.

har tagit fram ett gammalt xbox som jag fick för något år sedan. ej använt på ja vet inte hur länge.
    Men problemet är att jag får den där ring of death blinkningen.
    Den är chippad och det går en jävla massa kablar från smartxx chippet på undersidan av moderkortet.
    hittade inte den här versionen av chippet på eran sida då det bara finns en dipswitch på den.
    tror jag har ett moderkort med 1.6 då det står xbox på den lite större kretsen emellan processor och video ut.

Skall tillägga att jag ej har någon cd till den heller om det kan ha med saken att göra?

Tacksam för svar så snart som möjligt.

//Emil S
    Last edited by redhead85; 2011-04-02, 16:12.

Original inlägg av redhead85 Visa Inlägg
    har tagit fram ett gammalt xbox som jag fick för något år sedan. ej använt på ja vet inte hur länge.
    Men problemet är att jag får den där ring of death blinkningen.
    Den är chippad och det går en jävla massa kablar från smartxx chippet på undersidan av moderkortet.
    hittade inte den här versionen av chippet på eran sida då det bara finns en dipswitch på den.
    tror jag har ett moderkort med 1.6 då det står xbox på den lite större kretsen emellan processor och video ut.

Skall tillägga att jag ej har någon cd till den heller om det kan ha med saken att göra?

Tacksam för svar så snart som möjligt.

//Emil S
    Om det blinkar om konsollen och det är en Xbox 1:a så Fragar den, vanligtvis pga ngt fel med lödningarna... men det kan vara annat också, är du säker på att det är SmartXX chip du har? det låter som att det skulle kunna vara DUO-X2 annars, blinkar det rött? och är vitt/blått? då är det DUO-X2
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det ser står SmartXX på det lilla chipet som är pålött. jag hade gärna tagit lös det och kollat om det funkar utan men jag vet inte hur det skall vara utan chip? är det bara att löda lös det?
      själva chippet är blått.
      ring of death pendlar mellan röd och grön. frst försöker den starta 2 gånger sen fastnar den vid ringen.

Kan ta en bild på det om detta är önskvärt.

Comment

Comment

Det är ett SmartXX v2 med 1.6 mobo
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Då återstår bara att komma på vad felet är på den. Som sagt har jag ej lött den själv. finns lite kladd med tusch men jag kan ej se vad det står.

Kan det faktum att ingen cd är inkopplad fiffla till det?

Comment

Då återstår bara att komma på vad felet är på den. Som sagt har jag ej lött den själv. finns lite kladd med tusch men jag kan ej se vad det står.

Kan det faktum att ingen cd är inkopplad fiffla till det?
              Har för mig det ska fungera ändå, men kan vara det som är problemet...
              Google is your friend!

Comment

Hmm. går ej att koppla in datorcd ?
                Andra problem?

Comment

Hmm. går ej att koppla in datorcd ?
                  Andra problem?
                  du behöver ha en DVD enhet med special ström matning... antingen att du gör om en själv eller att du kör på en Xbox DVD enhet... men som sagt, jag är osäker på om det är det som är problemet... kan kolla med lite vänner o se om dom har koll på det...

*edit:*

Polare till mig googlade åt mig, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=306241 <--- han kom fram till detta, alltså du behöver ha en DVD enhet inkopplad för att det ska fungera, om inte måste du flasha om biosen så att den skippar DVD checken...
                  Last edited by Swizzy; 2011-04-02, 18:02.
                  Google is your friend!

Comment

så man kan säga att jag är fu***d när det gäller att flasha då jag ej kan detta utan att få igång boxen?

Comment

finns det någon bra guide till att göra en egen strömgrej?

Comment

Hittade en av mina adaptrar till ide diskar som hade en separat strömförsörjning.
                        Men fortfarande samma fel. Vad är kontaktstycket med gula kablar till för?

Comment

Hittade en av mina adaptrar till ide diskar som hade en separat strömförsörjning.
                          Men fortfarande samma fel. Vad är kontaktstycket med gula kablar till för?
                          ge dvd enheten ström och kommunicera med den för eject funktionen, troligen där DVD checken görs
                          Google is your friend!

Comment

så man kan säga att jag är fu***d när det gäller att flasha då jag ej kan detta utan att få igång boxen?
                            inte fullt ut, man kan hotswapp flasha chip... sätta det i en annan maskin, köra igång den med ett chip och initera flash programmet för att sedan swappa chip och flasha typ...
                            Google is your friend!

Comment

kort sagt. jag är fu**ad .
                              skulle va kul å se något litet schema på den där gula kabelhärvan. läst mej till att man måste ha en disk i för att kunna mygla med en pc disk.
                              men om man kan lura xboxet med en liten traditonell bygling hade det varit najs. men kalrt att MS inte gjort det så lätt. eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X